728 x 90

وزیر خزانه‌داری آمریکا: تحریم‌ها تنها پس از بازگشت رژیم ایران به برجام بررسی می‌شود

جنت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا
جنت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا

جنت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که وزارتخانه تحت‌امرش تحریم‌های رژیم ایران را تنها پس از بازگشت این کشور به برجام بررسی می‌شود.

وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه ۶خرداد در نشست کمیسیون بودجه مجلس نمایندگان این کشور گفت: «در خصوص رژیم ایران من فکر می‌کنم که نگاه رئیس‌جمهور بایدن در حال حاضر به مذاکرات [وین] است که می‌تواند به بازگرداندن رژیم ایران به اجرای کامل برجام منجر شود. همان‌طور که قبلاً هم گفته شده است، اگر ایران با این کار [بازگشت به اجرای کامل برجام] موافقت کند، ایالات متحده نیز چنین خواهد کرد».
وی افزود: «در صورت بازگشت ایران به اجرای کامل برجام، ما بازنگری دقیقی درباره تحریم‌ها خواهیم داشت و از متناسب بودن تحریم‌هایی که قرار است لغو شود با اقداماتی که ایران انجام می‌دهد، اطمینان حاصل می‌کنیم».

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات روحانی که گفته بود توافق نزدیک است، با رد ضمنی صحت این ادعا گفت، این برای ما جنبه خبری دارد.
رابرت مالی فرستاده آمریکا به مذاکرات وین نیز در هنگام بازگشت به محل مذاکرات، درباره آخرین دور از گفتگوها بر روی صفحه توئیتر خود نوشته بود که مذاکرات سازنده بود و پیشرفت ملموسی داشت اما هنوز کارهای زیادی باید انجام شود.(العربیه ۶خرداد)

 

 

 

وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که وزارتخانه تحت‌امرش در صورت بازگشت ایران به تعهدات هسته‌یی خود ذیل برجام، تحریم‌ها را به‌صورت دقیق بازنگری و قبل از لغو تحریم‌ها از متناسب بودن آنها با اقدامات ایران اطمینان می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به‌نقل از اسپوتنیک، «جانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه در نشست کمیسیون بودجه مجلس نمایندگان این کشور از بازنگری دقیق تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران در صورت بازگشت ایران به برجام خبر داد.
وزیر خزانه‌داری آمریکا به اعضای کمیسیون بودجه مجلس نمایندگان گفت: «در خصوص ایران من فکر می‌کنم که نگاه رئیس‌جمهور بایدن در حال حاضر به مذاکرات [وین] است که می‌تواند به بازگرداندن ایران به اجرای کامل برجام منجر شود. همان‌طور که قبلاً هم گفته شده است، اگر ایران با این کار [بازگشت به اجرای کامل برجام] موافقت کند، ایالات متحده نیز چنین خواهد کرد».
وی افزود: «در صورت بازگشت ایران به اجرای کامل برجام، ما بازنگری دقیقی درباره تحریم‌ها خواهیم داشت و از متناسب بودن تحریم‌های که قرار است لغو شود با اقداماتی که ایران انجام می‌دهد، اطمینان حاصل می‌کنیم».
ایران بارها تأکید کرده است که برای بازگشت به تعهدات هسته‌یی خود ذیل برجام کاملاً آماده است، اما این بازگشت تنها زمانی صورت خواهد گرفت که آمریکا تمام تحریم‌هایی که طی سال‌های اخیر علیه ایران وضع کرده است -از جمله تحریم‌هایی که به بهانه‌های غیر از مسائل هسته‌یی وضع شده است- را لغو کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f058dbdf-695b-423d-8d3a-db4ebac22785"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات