728 x 90

وزیر خارجهٔ آمریکا: در بازگشت به اجرای مجدد برجام چند موضوع بسیار چالش برانگیز باقی مانده است

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با سی.بی.اس گفت: ما پیشرفت واقعی در بازگشت به‌اجرای مجدد برجام داشته‌ایم، اما چند موضوع بسیار چالش برانگیز باقی مانده است و تا زمانی که همه چیز انجام نشود، کاری انجام نشده است.

بلینکن در مورد درخواست اولیانف که روسیه باید از معافیت تحریم‌ها در رابطه با رژیم آخوندی برخوردار شود گفت: تحریم‌هایی که علیه روسیه اعمال شده‌اند، هیچ ارتباطی با برجام و چشم‌انداز بازگشت به‌آن ندارند. بنابراین فکر می‌کنم که بی‌ربط است. توافق با رژیم ایران به نفع همه و از جمله روسیه است. مهم این است که رژیم ایران به سلاح هسته‌یی دست پیدا نکند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: ما هر روز در مورد تهدیدهایی که رژیم ایران برای متحدانمان در منطقه دارد کار می‌کنیم. صرف‌نظر از این‌که به توافق برگردیم یا نه، ما هر روز در برابر این فعالیت‌های رژیم ایران خواهیم ایستاد و عمل خواهیم کرد. (سایت سی.بی.اس آمریکا ۱۵اسفند)

 

خبرگزاری بلومبرگ روز ۱۵اسفند گزارش داد: اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، رژیم ایران و قدرتهای جهانی می‌توانند احیای توافق اتمی را در همین هفته اعلام کنند. برخی از موانع هنوز باقی مانده است. وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه با همتای اسراییلی خود برای گفتگو درباره توافق رژیم ایران و حمله روسیه به اوکراین دیدار می‌کند. اسراییل با این توافق و احیای آن مخالفت کرده و گفته است توافق، این امکان را به رژیم ایران می‌دهد که راحت‌تر بمب هسته‌یی بسازد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e71c4a83-be6d-462e-9e9a-32e7f94b2fad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات