728 x 90

وزیر خارجه یمن: مخالفت حوثی‌ها با طرح‌های صلح به دستور رژیم ایران است

احمد بن مبارک وزیر خارجه یمن
احمد بن مبارک وزیر خارجه یمن

احمد بن مبارک، وزیر خارجه یمن در نشست سازمان ملل متحد گفت، کشورش برای دور کردن مردم از ویرانی‌های جنگ بارها دست صلح دراز کرده و تعدادی از امتیازها را برای دستیابی به صلح در یمن تقدیم کرده، اما شبه‌نظامیان حوثی بر اساس دستورات رژیم ایران همواره با همه طرح‌های صلح مخالفت کرده‌اند.
العربیه روز دوشنبه ۵مهر نوشت: وزیر خارجه یمن طی سخنرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، ضمن تأکید بر پایبندی دولت قانونی به همه قطعنامه‌های شورای امنیت و همکاری کامل آن با فرستاده جدید سازمان ملل، به موافقت دولت متبوع خود با همه طرح‌های صلح و از آن جمله طرح صلح عربستان برای یمن اشاره کرد.
بن مبارک در ادامه گفت، تنش‌زایی‌های اخیر و ادامه حملات حوثی‌ها به استان مأرب، تصویری آشکار از مقاصد این گروه شبه‌نظامی و موضع آنها در قبال صلح دانست.
وی رفتار شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران را، همانند گروه داعش و سازمان القاعده دانست، که با ارتکاب جنایت و نقض‌های حقوق بشری، مردم یمن را سرکوب می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f3b951b-bd12-4d94-8e0c-bfc3901dbe03"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات