728 x 90

وزیر خارجه یمن: تأکید بر نقش بی‌ثبات کننده رژیم ایران در یمن با حمایت از حوثیها

احمد بن مبارک وزیر خارجه یمن
احمد بن مبارک وزیر خارجه یمن

سفارت یمن در آمریکا روز ۷خرداد در چند توئیت درباره نقش بی‌ثبات کننده رژیم ایران در یمن نوشت: روز جمعه وزیر خارجه یمن احمد بن مبارک یک گفتگوی مهم مجازی با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در مورد ایران داشت و به وی نقش بی‌ثبات کننده دولت ایران در یمن با حمایت از حوثیها را متذکر شد که باید برای دستیابی به صلح پایدار پایان یابد.

همچنین احمد بن مبارک تأکید کرد که رژیم ایران در این سالهای گذشته با بکارگیری شبه‌نظامیان حوثی به‌عنوان نیروهای نیابتی به‌عنوان بخشی از دستور کار گسترده خود برای بی‌ثبات کردن امنیت و ثبات کلی منطقه عربی یک نقش منفی بازی کرده است.

علاوه بر این، احمد بن مبارک به نماینده ویژه آمریکا برای ایران تأکید کرد که جنگ در یمن فقط به‌دلیل پشتیبانی نظامی رژیم ایران از حوثیها طولانی شده است؛ و این‌که حوثیها به‌خصوص بحران بشردوستانه علیه مردم یمن را تشدید کرده‌اند.

وزیر خارجه یمن از دولت آمریکا خواست فشار بیشتری به رژیم ایران اعمال کند تا حمایتش از انصارالله (شامل قاچاق تسلیحات) را که حوثیها برای هدف قرار دادن غیرنظامیان در یمن و سایر کشورها برای طولانی کردن جنگ استفاده می‌کنند، متوقف کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/36b25ae6-f351-4acf-83d0-8d1a78bdaabe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات