728 x 90

وزیر خارجه فرانسه برنامه هسته‌ای رژیم آخوندی را خطرناک خواند

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه
ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، برنامه هسته‌ای رژیم آخوندی را خطرناک خواند و هشدار داد: «این یک وضعیت بسیار خطرناک است و دسترسی رژیم ایران به سلاح هسته‌ای پیامدهای قابل توجه ژئو استراتژیک دارد».

وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه ۵بهمن ۹۹ با حضور در برنامه «پرسش‌های سیاسی» که از شبکه رادیویی «فرانس انتر» پخش شد، بار دیگر بر پیامدهای دستیابی حکومت ایران به سلاح هسته‌ای تأکید کرد.

وزیر خارجه فرانسه پیش‌تر در ۲۷دیماه نیز گفته بود که رژیم ایران در مسیر تقویت توانمندی ظرفیت سلاح اتمی خود است و ضروری است که آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای موسوم به برجام برگردند.

رژیم ایران اخیراً اعلام کرد که تولید اورانیوم ۲۰درصدی را در تأسیسات فردو ازسرگرفته و سانتریفوژهای پیشرفته نصب کرده است.

بر اساس آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که آذرماه امسال منتشر شد، اورانیوم ذخیره‌شده توسط ایران ۱۲برابر بیشتر از میزان مجاز برآورد شده است.

 

روز سه‌شنبه ۳۰دی، مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت مجلس رژیم، در یک موضع‌گیری گفت: «تحریم‌های نفتی و بانکی ایران برطرف نشود، دسترسی‌های آژانس در حد NPT باقی خواهد ماند».

باشگاه خبرنگاران جوان رژیم که این خبر را مخابره کرده است به‌نقل از وی نوشت: «ذوالنوری در رابطه با اجرای قانون لغو تحریم‌ها گفت: این قانون اقدام راهبردی در ۹ماده برای رفع تحریم‌ها و تأمین منافع ملی تصویب شده و تا ۳اسفند چنان‌چه اروپا به تعهدات خود عمل نکرده و تحریم‌های بانکی و نفتی را رفع نکند، تمام دسترسی آژانس اتمی طبق پروتکل الحاقی قطع خواهد شد و ارتباط ما با آژانس در حد NPT خواهد شد».

وی تهدید کرد: «دوربین‌های آنها جمع‌آوری خواهد شد، اما در قانون اخراج بازرسان آژانس پیش‌بینی نشده است؛ این قانون ۳اسفند اجرایی می‌شود و اگر کسی بخواهد امتناع کند، در قانون برخورد جدی قضایی به‌عنوان ضمانت اجرایی در نظر گرفته شده است».

پس از اعلام مصوبه مجلس ارتجاع با عنوان «اقدام راهبردی جهت لغو تحریم‌ها» طی یک ماه گذشته، شاهد اقدامات و تهدیدات زنجیره‌ای رژیم در جهت آنچه که خودش «کاهش تعهدات برجامی» می‌نامد، هستیم. از آغاز تولید اورانیوم ۲۰درصد تا وعدهٔ تولید اورانیوم با غلظت‌های بالا تا ۹۰درصد، تا ساخت اورانیوم فلزی که در ساخت کلاهک هسته‌ای کاربرد دارد، تا ساخت و ساز یک مجموعه عظیم تونل‌های زیرزمینی، تا طراحی یک نیروگاه آب سنگین دیگر با الگوی نیروگاه اراک و غیره...

از سوی دیگر گزارش بازرسان آژانس نیز حاکی از آن است که رژیم روی خط تولید ساختن مواد کلیدی کلاهک‌های اتمی برای تولید تسلیحات اتمی کار می‌کند.

ایادی و رسانه‌های رژیم علاوه بر این اقدامات، تهدید می‌کنند که «یکی از اهداف جدی (مصوبه مجلس) خروج از پروتکل الحاقی و الزام کشورهای متعهد به‌ انجام برخی اقدامات است که به‌آن ملزم شده بودند که اگر انجام نشود اقدامات دیگر و بالاتر و حتی خروج از NPT نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت»(اظهارات زاهدی عضو مجلس ارتجاع ـ ۹آذر ۹۹).

در واکنش به اظهارات لودریان، روزنامه حکومتی رسالت ۶بهمن۹۹ طی مطلبی با عنوان «شانتاژ جدید فرانسوی‌ها» نوشت: «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در تازه‌ترین مواضع خود، بار دیگر کشورمان را متهم به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌یی کرد. همگان به یاد دارند که مکرون و لودریان در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، از هیچ‌گونه اقدامی جهت «تکمیل پازل ضدایرانی کاخ سفید» فروگذار نکرده و به دو مهره بازی کاخ‌سفید در تقابل با نظام و ملت ایران تبدیل شدند».

رسالت آخوندی افزود: «از سوی دیگر، طرح مکرر موضوع «دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی» توسط مقامات فرانسوی، آلمانی و انگلیسی، نقطه آشکار بازی تاکتیکی جدید آنها در همراهی با دولت جدید بایدن محسوب می‌شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12d66391-a6a5-49b3-912e-1c2b6c8c5856"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات