728 x 90

وزیر خارجه فرانسه: باید با جنون موشکی رژیم ایران مقابله کرد

ژان ایو لو دریان وزیر خارجه فرانسه
ژان ایو لو دریان وزیر خارجه فرانسه

وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه ۱۱شهریور۹۷ بر لزوم مقابله با «جنون موشکی» و دخالتهای منطقه‌یی رژیم آخوندی تأکید کرد.

ژان ایو لو دریان که با رادیو فرانس‌ انتر مصاحبه می‌کرد، ضمن تأکید بر موضع فرانسه مبنی بر حفظ توافق اتمی، گفت: «نقاط اختلاف دیگری هم با (رژیم) ایران وجود دارد که نباید آن‌را نادیده گرفت و من با قاطعیت تمام آن‌را در اجلاس وزرای خارجه (اتحادیه اروپا)... در وین مطرح کردم. یک موضوع، جنون موشکی (رژیم) ایران است که به تهدید کشورهای همسایه و همچنین تکثیر این توانمندی موشکی به حوثی‌ها در یمن و حزب‌الله... توسط (رژیم) ایران منجر می‌شود. ما می‌خواهیم در این‌باره صحبت کنیم».

 

باید از سلطه رژیم ایران در سوریه جلوگیری کرد

وزیر خارجه فرانسه، اضافه کرد: «ما همچنین خواهان آن هستیم که با (رژیم) ایران درباره نقش آن در سوریه صحبت کنیم تا از بهره‌بردن (این رژیم) از وضعیت موجود برای کسب نوعی از هژمونی در این منطقه جلوگیری بشود. باید در این رابطه صحبت کرد و باید به یک توافق جهانی دست یافت که به این ابعاد بپردازد؛ ما در این رابطه با آمریکایی‌ها اتفاق‌نظر داریم. البته گفتگو در این باره با (رژیم) ایران بسیار دشوار است...».


رژیم ایران گریزی از مذاکرات موشکی و دخالت در منطقه ندارد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که وزیر امور خارجه فرانسه، ژان ایو لودریان، روز جمعه ۹شهریور۹۷ به رژیم ایران هشدار داده است که نمی‌تواند از مذاکره بر سر مسائل مبرمی چون برنامه موشکهای بالستیکی و نقش مخربش در درگیریهای خاورمیانه سر باز بزند.

 

تجارت مهم است ولی رژیم ایران باید آماده گسترش مذاکرات باشد

این در حالی است که مرحله دوم تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران که شامل تحریم شدید نفتی این رژیم است از ۱۵آبانماه سال جاری اجرایی خواهد شد و اتحادیه اروپا در تلاش است راهی را برای حفظ روابط نفتی و بانکی خود با تهران پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لو دریان گفت: «حفظ تجارت با جمهوری اسلامی مهم است اما به تهران هشدار داد که باید به تعهداتش در توافق پایبند بماند و برای گسترش مذاکرات آماده باشد».

 

رژیم ایران بایستی پاسخگوی سه نگرانی عمده باشد

وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: «ایران باید اصول برجام (توافق هسته‌یی سال ۲۰۱۵) را محترم بشمارد... اما (رژیم) ایران نمی‌تواند از بحث و گفتگو بر سر سه موضوع عمده که ما را نگران می‌کند سر باز بزند

سه موضوعی که ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، بر آن تأکید دارد که رژیم ایران نمی‌تواند از مذاکره بر سر آنها فرار کند عبارتند از:

 

بیشتر بخوانید

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0bebadd-163a-44e8-906e-2b2332a4012e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات