728 x 90

وزیر خارجه فرانسه: اطمینان خاطر دارم که توافق اتمی نزدیک است

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه
ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه ۸فروردین ضمن ابراز امیدواری در مورد برجام  گفت، توافق اتمی بین ایران و قدرتهای جهانی نزدیک است، هر چند که چند موضوع کماکان باید حل و فصل بشود.

لودریان در یک نشست خبری در پایتخت قطر یک روز پس از پایان مجمع دوحه، مسائل باقی مانده در چارچوب توافق را «حاشیه‌ای» توصیف کرد. وی گفت: «ما تبادلات بسیار مثبتی داشتیم. می‌خواهیم اهمیت توافق با ایران را تکرار کنیم». وی افزود: «ما به توافق نزدیک هستیم».

 

در همین زمینه کمال خرازی مشاور سیاست خارجی علی خامنه‌ای که او هم در دوحه حضور دارد مسأله دریافت تضمین‌ها و هم‌چنین دامنه رفع تحریم‌ها را از مسائل مهمی دانست که باید پیش از حصول به توافق بر سر احیای برجام حل و فصل شود. آقای خرازی که این صحبت‌ها را در دیدار با نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان به زبان آورد هم‌چنین در ادامه تأکید کرد که مسائلی مانند خروج سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی، رفع تحریم‌ها و هم‌چنین دریافت تضمین از جمله موضوعات مهمی است که حل و فصل آنها به اراده آمریکا بستگی دارد. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74a2f0cd-36a6-44c0-b0d3-4f3f3ce4e522"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات