728 x 90

وزیر خارجه عربستان: مذاکرات هسته‌یی با رژیم ایران باید فقط آغاز باشد و نه پایان یک راه

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان
فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان، در خصوص پرونده هسته‌یی رژیم ایران بر عدم اعتماد خود به احیای مذاکرات برنامه جامع اقدام مشترک برای توافق هسته‌یی رژیم ایران تأکید کرد.
الشرق‌الأوسط روز چهارشنبه ۴اسفند به‌نقل از وزیر خارجه عربستان نوشت: ما هیچ اطمینانی نداریم که برنامه جامع اقدام مشترک به شکل فعلی می‌تواند مانع از ساخت بمب هسته‌یی رژیم ایران شود.
وی در ادامه افزود: ما تمایل شرکای خود برای بازگشت به این مذاکرات را درک می‌کنیم، اما معتقدیم که این مذاکرات باید فقط آغاز باشد، نه پایان.
فیصل بن فرحان توضیح داد، این مذاکرات باید فقط گامی در جهت درست در نظر گرفته شود، و سپس پایه‌یی شود که مسیر دقیق برنامه هسته‌یی را با بحث و گفتگو دربارهٔ مسائل منطقه‌یی تعیین کند.
بن فرحان هشدار داد: اگر رژیم ایران توانایی ساخت بمب هسته‌یی را داشته باشد، البته این سیگنال بسیار خطرناکی خواهد بود و مطمئناً ممکن است سایر کشورها را به‌دنبال کردن همین مسیر سوق دهد.
ما یک اصل قوی علیه سلاحهای هسته‌یی و به‌طور کلی سلاحهای کشتار جمعی را دنبال می‌کنیم و به این اصل پایبند هستیم، اما اگر رژیم ایران دارای این توانایی‌های هسته‌یی شود منطقه را بی‌ثبات می‌کند و نمی‌توان نوع تشدید تنش یا واکنش به آن را پیش‌بینی کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59800134-20d1-4650-a57e-3ede577b4573"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات