728 x 90

وزیر خارجه عراق: دخالت کشورهای همسایه را در امور داخلی‌مان نمی‌پذیریم

فواد حسین وزیر خارجه عراق
فواد حسین وزیر خارجه عراق

فواد حسین وزیر خارجه عراق، تأکید کرد، بغداد دخالت کشورهای همسایه در امور داخلی‌اش را نمی‌پذیرد.
العربیه روز سه‌شنبه ۱تیر، به‌نقل از وزیر خارجه عراق نوشت: به صراحت می‌گوییم با کشورهای همسایه گفتگو می‌کنیم اما دخالت آنها در امور داخلی کشورمان را نمی‌پذیریم.
وی نسبت به رابطه عراق با رژیم ایران گفت: رابطه ما با (رژیم) ایران، رابطه دو کشور همسایه است، اما تصمیم عراق باید در بغداد گرفته شود نه در پایتخت دیگری.


وزیر خارجه عراق در ادامه افزود: ما با برخی از کشورهای همسایه مشکلاتی داریم و در شرف حل آنها از طریق گفتگو هستیم و هیچ گزینه دیگری نداریم.
شایان یادآوری است که رژیم ایران با حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به خود در خاک عراق نوعی بی‌ثباتی ایجاد کرده است. این گروهها که خارج از چارچوب قانونی دولت عراق عمل می‌کنند، متهم به‌قتل فعالان و روشنفکران عراقی و حمله به مقرهای دیپلماتیک و پایگاههای نیروهای ائتلاف هستند.
دولت عراق بارها تأکید کرد که اجازه نمی‌دهد عراق به میدان تصفیه حساب بین دولتها تبدیل شود. کاظمی بارها از کشورهایی مانند رژیم ایران خواسته تا از دخالت‌هایی که منجر به نقض حاکمیت عراق می‌شود، خودداری کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48535e6b-01aa-4f79-b105-e056ce5c8ee1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات