728 x 90

وزیر خارجه رژیم: موضوع خارج کردن اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله سپاه از لیست تحریم‌ها از موضوعات اصلی در مذاکرات است

امیرعبداللهیان وزیر خارجه رژیم
امیرعبداللهیان وزیر خارجه رژیم

امیر عبداللهیان وزیر خارجه رژیم اعلام کرد، موضوع خارج کردن اشخاص حقیقی و حقوقی از لیست قرمز و از لیست تحریم‌های یکجانبه آمریکایی‌ها، از موضوعات اصلی در مذاکرات است. و یکی از موضوعات هم سپاه پاسداران است.

وی افزود: در موضوع سپاه پاسداران آن چیزی که مهم است این‌که باید جایگاه و نقش سپاه، به‌عنوان نقش امنیتی و دفاعی ما مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مقامات ارشد سپاه همواره به ما یادآوری می‌کنند در راستای منافع نظام هر چه لازم است انجام بدهید و موضوع سپاه پاسداران را در اولویت خود قرار ندهید اما بالاخره سپاه از مجموعه‌های اصلی کشور است این موضوع از موضوعات اصلی ما است.

در پیام‌هایی که از آمریکا دریافت می‌کنیم تعارض و تفاوت وجود دارد. ما تا زمانی که تعهد محکمی نگیریم و توافق نکنیم از دست‌آوردهای هسته‌یی خود کوتاه نمی‌آییم. اگر می‌خواهید نگرانی‌هایتان در مورد مسائل هسته‌یی برداشته شود باید تحریم‌ها را لغو کنید. (خبرگزاری حکومتی ایرنا ۶فروردین)

 

تلویزیون شبکه یک رژیم ۶فروردین۱۴۰۰:

مجری: یکی از از موانع مذاکرات مخالفت آمریکا با خارج کردن نام سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی است اخیراً خبر غیررسمی بود مبنی بر این‌که آنها خواسته‌اند که در ازای این کار جمهوری اسلامی ایران تضمین بدهد که بر اصل آن چیزی که آنها در واقع می‌نامند جمهوری اسلامی از اقدامات بی‌ثبات کننده خودش دست بردارد، پاسخ ما به این خواسته آمریکا چیست؟

عبداللهیان: ببینید موضوع خارج کردن لیست اشخاص حقیقی و حقوقی از لیست قرمز و از مجموعه تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه‌یی که آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران قرار داده‌اند یکی از موضوعات جدی مذاکرات اخیر ما در وین هست.

یکی از موضوعات هم مربوط به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ما است. خب در موضوع سپاه پاسداران حتماً آنچه که برای ما مهم هست این هست که بایستی جایگاه سپاه و نقش سپاه و شان قانونی سپاه به‌عنوان مهمترین بخش امنیتی و دفاعی کشور ما مورد توجه قرار بگیرد. ما در این رابطه پیام‌هایی را با آمریکایی‌ها تبادل کرده‌ایم، لذا این یکی از موضوعاتی است که هم‌چنان در دستور کار ما است البته مقامات عالیرتبه سپاه در کشور به ما در وزارت امور خارجه یک نکته‌یی را همواره یادآوری می‌کنند و آنها می‌گویند که شما در راستای منافع کشور هر آنچه را که لازم هست انجام بدهید و اگر به نقطه‌یی رسیدید که موضوع سپاه مطرح بود، موضوع سپاه نباید مانعی برای شما باشد، این را می‌گویند.

 

ما وقتی می‌گوییم سپاه یعنی سردار حاج قاسم سلیمانی هیچ‌گاه ما به خودمان اجازه نمی‌دهیم که در کنار سایر مسائل لاینحل ای که هم‌چنان با طرف آمریکایی باقی مانده به‌رغم مجوزی که مقامات عالیرتبه سپاه به ما می‌دهند به طرف آمریکایی بگوییم موضوع سپاه برای ما قابل حل است و عبور کنیم از آن، نه حتماً موضوع سپاه بخشی از مذاکرات ما است، همان‌طوری که سایر موضوعاتی که هم‌چنان در واقع بین ما و آمریکاییها در حال رفت و برگشت هست.

ا تا زمانیکه یک تعهد محکم نگیریم و توافق ما به نقطه قوی و پایدار نرسد به هیچ‌وجه حاضر نیستیم در حوزه دست‌آوردهای هسته‌یی خودمان عقب‌نشینی کنیم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bda2d661-e6fa-4d99-8a6c-3b3be3ef83c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات