728 x 90

وزیر خارجه دانمارک: محکومیت اقدامات تروریستی رژیم ایران در دانمارک و فرانسه

آندره ساموئلسن وزیر خارجه دانمارک
آندره ساموئلسن وزیر خارجه دانمارک

آندره ساموئلسن وزیر خارجه دانمارک در پاسخ به یک سؤال پارلمانی درباره اقدامات تروریستی رژیم در فرانسه و دانمارک، این اقدامات را از جانب دولت دانمارک محکوم و تأکید کرد: دانمارک و تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال تلاش برای اتخاذ اقداماتی علیه رژیم ایران در اتحادیه اروپا هستند.

 

در پاسخ وزارت‌خارجه دانمارک به سؤال پارلمانی سورن سونه گورد نماینده پارلمان دانمارک از حزب چپ این کشور، که در سایت پارلمان دانمارک درج شده آمده است:

از وزیر خواسته شده است تا در مورد پرونده علیه چهار زندانی ایرانی در بلژیک، از جمله یک دیپلمات سفارت رژیم ایران در اتریش، که به بمب‌گذاری در مجمع عمومی سالانه سازمان مجاهدین خلق ایران در پاریس در ۳۰ژوئن ۲۰۱۸متهم شده، توضیح دهد. شماری از نمایندگان مجلس دانمارک در این گردهمایی شرکت داشته‌اند. آیا دولت دانمارک طرحی برای شرکت در محکوم کردن این برنامه تروریستی دارد.

 

آندره ساموئلسن، وزیر خارجه دانمارک در پاسخ از جمله نوشته است: وزارت امور خارجه می‌داند که بلژیک چهار نفر را به برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در یک کنفرانس سازمان مجاهدین خلق ایران در پاریس در ۳۰ژوئن متهم کرده است که در رسانه‌های عمومی نیز توضیح داده شده است. یکی از متهمان یک دیپلمات رزیم ایران است که در سفارت این رژیم در وین کار می‌کرد و در آلمان دستگیر شد. دو مظنون شهروندان بلژیکی با اصلیت ایرانی بوده و در بلژیک دستگیر شده‌اند. بر اساس گزارش رسانه‌ها، آنها مواد منفجره داشتند. آخرین فرد در پاریس دستگیر شد. در حال حاضر چهار نفر در بلژیک زندانی هستند.

دولت دانمارک هر گونه تروری را که در هرکجا صورت می‌گیرد، محکوم می‌کند. دولت بارها و بارها رفتار رژیم ایران را به‌شدت محکوم کرده است. فعالیتهای اخیر اطلاعاتی غیرقانونی رژیم ایران در دانمارک، دقیقاً مانند آنچیزی است که در فرانسه انجام شده است. دانمارک و تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال تلاش برای ارائه اقدامات هدفمند و متناسب علیه رژیم ایران در اتحادیه اروپا هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a6006f0-7b78-4879-a77b-b846ed9e1800"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات