728 x 90

وزیر خارجه آمریکا: رژیم ایران به اجرای تعهدات خود در برجام بازگردد

آنتونی بلینکن وزیر خارجهٔ آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجهٔ آمریکا

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا طی مصاحبه‌ای با تلویزیون سی.ان.ان گفت:‌ « بایدن به روشنی موضع خود را اعلام کرده است. اگر ایران به اجرای تعهدات خود در قالب توافق‌ هسته‌ای بازگردد، ما هم همین کار را خواهیم کرد و بعد از آن با متحدان و شرکای خود کار کرده تا توافقی طولانی مدت و قوی‌تر بسازیم و همچنین دیگر موارد از جمله برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در منطقه را نیز مشخص کنیم».

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد: راه دیپلماسی اقتضا می‌کند که ایران به تعهدات خود پایبند باشد و به اجرای آنها بازگردد.
وی گفت: «مهم‌ترین و اساسی ترین کار برای رژیم ایران این است که به اجرای تعهدات خود بازگردد. آن‌ها از آن فاصله دارند ولی اگر چنین کنند، راه دیپلماسی آن‌جا است و ما هم حاضر به گام در آن مسیر هستیم».

وزیر خارجه آمریکا گفت که ابتدا رژیم ایران باید گام اول را بردارد و سپس آمریکا اقدام خواهد کرد.


به گزارش رویترز ۱۹بهمن۹۹ جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگار سی.بی.اس پرسید آیا آمریکا ابتدا تحریم‌ها را لغو می‌کند تا که رژیم ایران را به پای میز مذاکره بازگرداند؟ گفت خیر!
وی هم‌چنین به سؤال بعدی خبرنگار که پرسید آیا باید اول آنها غنی‌سازی اورانیوم را قطع کنند؟ پاسخ داد: آری.
خبرنگار تلویزیون سی.بی.اس آمریکا گفت به‌نظر می‌رسد بن‌بستی در کار است. خامنه‌ای گفته است تا زمانی که غرب تمامی تحریم‌ها را لغو کند ایران از کار اتمی خود عقب نخواهد نشست.

 

لازم به یادآوری است که خامنه‌ای روز یکشنبه ۱۹بهمن۹۹ درباره مذاکره با آمریکا گفت: آن طرفی که حق شرط گذاشتن در برجام را دارد نظام است، نه آمریکا و ۳کشور اروپایی که کل تعهدات را زیر پا گذاشتند.
خامنه‌ای تأکید کرد:‌اگر می‌خواهند نظام به تعهدات برگردد، آمریکا باید همهٔ تحریم‌ها را لغو کند و ما راستی‌آزمایی کنیم و ببینیم درست است، آنوقت به تعهدات بر می‌گردیم (تلویزیون سی.ان.ان ۲۱ بهمن).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a5986caa-bc3a-469e-b949-40d4ef523f90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات