728 x 90

وزیر خارجه آمریکا: رفتارهای ایران مغایر با قوانین بین‌المللی است، در حال بررسی واکنش مناسب هستیم

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

وزیر خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه ۲۷ فروردین و ساعاتی پس از اعلام خبر تحریکات سپاه پاسداران ولایت فقیه در آب‌های خلیج فارس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: «ما با وزارت دفاع در تماس هستیم و در سطح دو وزارت مذاکراتی داشتیم. ما در حال ارزیابی هستیم تا ببینیم بهترین واکنش و بهترین راه نشان دادن ناخرسندی‌مان از آن چه روی داده است، چیست.»

 

 مایک پمپئو در این مصاحبه که روز ۲۸فروردین در سایت وزارت‌خارجه انتشار یافته گفت: «من این را به عهده وزارت دفاع می‌گذارم که در رابطه با جزئیات این موضوع توضیح دهند ولی ما این کار را در گذشته هم دیده‌ایم که ایران به شیوه‌ای رفتار کرده است که با قانون بین‌المللی همخوان نیست. من فکر می‌کنم که مردم آمریکا می‌دانند که رئیس‌جمهور ترامپ در رابطه با حفاظت از آمریکایی‌ها، حفاظت از ارتش مان و حفاظت از نیروی دریایی جدی است. من کاملاً اطمینان دارم که ما تصمیم‌هایی خواهیم گرفت که این امر را محقق می‌کند. و من این را به عهده وزارت دفاع می‌گذارم که در رابطه با جزئیات این‌که در این نقطه این مسأله را چطور می‌بینیم، صحبت کند» .

 

وزیر خارجه آمریکا افزود: «ما به‌عنوان یک تیم در این رابطه صحبت کرده‌ایم. ما در کل آژانس‌های دولت صحبت کرده‌ایم. ما مشغول ارزیابی هستیم که چطور به بهترین شیوه پاسخ دهیم و چطور ناخرسندی خودمان را از آن چه اتفاق افتاد، منتقل کنیم...».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9081b53-62d0-486e-b45c-751fd59a0b46"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات