728 x 90

وزیر خارجه آمریکا: بزرگترین مجموعه تحریمها در تاریخ علیه رژیم ایران برقرار شده است

بزرگترين مجموعه تحريمها در تاريخ  علیه رژیم ایران برقرار شده است
بزرگترين مجموعه تحريمها در تاريخ علیه رژیم ایران برقرار شده است

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا طی مصاحبه‌یی گفت: بزرگترین مجموعه تحریمها در تاریخ علیه رژیم ایران برقرار شده است. احتمالاً در بهار امسال رژیم ایران دچار رکود اقتصادی خواهد شد..

وی درباره اجلاس لهستان برای مقابله با جنگ‌افروزی رژیم ایران در منطقه گفت:‌ این ائتلاف جهانی است که در ماه فوریه در ورشو برای ثبات خاورمیانه تشکیل خواهد شد و کشورها به ما ملحق خواهند شد.

 

از سوی دیگر سفیر آمریکا در آلمان، بستن ماهان ایر را یک گام عمده علیه تروریسم عنوان کرد.

 

ریچارد گرینل سفیر آمریکا در آلمان بستن ماهان ایر را یک گام عمده علیه تروریسم دانست. وی که با فاکس‌ نیوز مصاحبه می‌کرد گفت: آلمان برای حفظ امنیت ملی خود تصمیمی قاطع گرفت تا در آینده دیگر به هواپیمایی ماهان ایر اجازه فرود به آلمان را ندهد. با این تصمیم، حمایت از رژیم اسد متوقف می‌شود و ضربه‌یی به حمایت رژیم ایران از سازمانهای تروریستی منطقه شامل حزب‌الله است

وی افزود: دولت آلمان این پیام واضح را می‌دهد که رژیم ایران باید به حمایت از ترور و رفتار بی‌ثبات کننده در خاورمیانه و اروپا و سراسر جهان خاتمه بدهد.

 

همچنین در ادامه تشدید تحریمها مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره اجلاس ورشو که هدف آن فشار هر چه بیشتر بر رژیم ایران است گفت که آمریکا میزبان اجلاس جهانی با تمرکز بر ایران خواهد بود

به گزارش رویترز روز جمعه ۲۱دیماه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت که آمریکا در نظر دارد میزبان اجلاس جهانی با تمرکز روی خاورمیانه و مشخصاً رژیم ایران در ماه آینده در لهستان باشد.

پمپئو که با فاکس‌ نیوز مصاحبه می‌کرد،گفت این گردهمایی از ۱۳تا ۱۴فوریه در لهستان خواهد بود که با « تمرکز روی ثبات و صلح و آزادی خاورمیانه و امنیت در این منطقه خواهد بود که شامل عنصر مهم اطمینان از عدم نفوذ بی‌ثبات کننده ایران می‌باشد».

 

پمپئو که هم‌اکنون در میان سفر ۸روزه به این منطقه است، افزود که آمریکا تلاشهای خود را برای فشار بر ایران تشدید کرده و در پی متقاعد کردن متحدان این منطقه می‌باشد که (آمریکا) متعهد به جنگ با داعش با وجود تصمیم اخیر ترامپ در بیرون کشیدن نیروها از سوریه می‌باشد.

 

پمپئو اضافه کرد که این اجلاس در حالیکه دولت ترامپ به‌دنبال فشار بر تهران می‌باشد شامل نمایندگانی از کشورهای سراسر جهان برای مقابله با نفوذ منطقه‌یی ایران خواهد بود...

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا قبل از ورود به عراق، در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با وزیر خارجه اردن درباره ائتلاف منطقه‌یی علیه رژیم آخوندی گفت: این ائتلاف امروز مؤثر است و فردا مؤثرتر خواهد بود، چرا که یک موضوع تاکتیکی نیست، بلکه مسأله مشترکی بر اساس این آگاهی است که قابل‌ توجه‌ترین تهدید منطقه داعش و رژیم ایران هستند.

 

وی افزود: ما پیگیر کار ادامه‌دار برای مقابله با دخالتهای شرورانه رژیم ایران در منطقه هستیم. اردن با فراخواندن سفیر خود از تهران در سال گذشته در اعتراض به تجاوزات آشکار رژیم ایران به امنیت و حق حاکمیت خود یک موضعگیری قوی کرد. من همچنین مایلم از دولت اردن به‌خاطر کمک به مقابله با تلاش رژیم ایران برای دور زدن تحریمها تقدیر کنم.

 

خبرگزاری بلومبرگ ۲۰دی۹۷نوشت: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا خواهان محدودیتهای جدید علیه رژیم ایران شد. به گزارش خبرگزاری بلومبرگ وی بر موضع دولت آمریکا علیه رژیم ایران تأکید کرد و این رژیم را منبع اصلی بی‌ثباتی در خاورمیانه دانست. بنا‌ به این گزارش مایک پمپئو تأکید کرد که تمرکز ترامپ در خاورمیانه؛ مقابله با رژیم ایران است...وزیر خارجه آمریکا یک طرح ۱۲ماده‌یی را تعیین کرده است که رژیم ایران بایستی قبل از این‌که تحریمها لغو شوند آنها را برآورده کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/971d3190-fe79-4e60-9e38-dbdb04ee6307"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات