728 x 90

وزیر خارجهٔ آمریکا: شکست سازمان ملل در اقدام قاطعانه در دفاع از صلح و امنیت بین‌المللی غیرقابل توجیه است

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

وزیر خارجهٔ آمریکا درباره رد قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم آخوندی در شورای امنیت طی بیانیه‌یی گفت: «شکست سازمان ملل متحد در اقدام قاطعانه در دفاع از صلح و امنیت بین‌المللی غیرقابل توجیه است. آمریکا هرگز دوستان خود را در این منطقه که انتظار بیشتری از شورای امنیت داشتند رها نخواهد کرد».

مایک پمپئو گفت: «ما به تلاش برای تضمین این‌که این رژیم مذهبی ـ تروریستی آزادی خرید و فروش تسلیحات نداشته باشد و نتواند تا قلب اروپا و خاورمیانه و فراتر از آن‌را تهدید کند، ادامه می‌دهیم».

پمپئو افزود: «این شورا قطعنامه‌ای منطقی برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ۱۳ساله رژیم ایران را رد کرد و راه را برای دستیابی اصلی‌ترین حامی تروریسم حکومتی در جهان برای خرید و فروش تسلیحات متعارف بدون محدودیت خاص از سوی سازمان ملل را برای نخستین بار در بیش از یک دهه گذشته،‌ هموار کرد».

کلی کرافت نمایندهٔ آمریکا در ملل متحد گفت: «ایالات متحده برای همهٔ طرفهای ذیربط روشن کرده است که شکست به‌هیچ‌وجه یک گزینه نیست. ایالات متحده، بنا بر قطعنامهٔ ۲۲۳۱، از تمام حقوق و اختیارات لازم برای آغاز روند بازگرداندن مفاد قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت برخوردار است».

وی افزود: «ایالات متحده در روزهای آینده به‌وعدهٔ خود، مبنی بر این‌که در تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی از هیچ کاری فروگذار نمی‌کند، عمل خواهد کرد».

رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید گفت: «رد کردن پیشنویس قطعنامه توسط فرانسه، آلمان و بریتانیا دلسرد کننده و نه‌تعجب‌آور بود. ما این را از دست دادیم اما کار هنوز تمام نیست».

در همین رابطه معاون سفیر آلمان در سازمان ملل گفت: «آلمان به برجام متعهد باقی می‌ماند اما عمیقاً نسبت به‌انتقال سلاح به یمن، لبنان، سوریه و عراق توسط ایران نگران است چرا که این انتقال سلاح نقض قطعنامه ۲۰۱۵ شورای امنیت است».

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس پس از اعلام نتیجهٔ شورای امنیت با نگرانی نوشت: نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که واشنگتن در روزهای آتی برای اجرای «مکانیزم بازگشت خودکار تحریم‌ها» (مکانیزم ماشه) جهت احیای تحریم‌ها علیه ایران اقدام خواهد کرد.

تخت روانچی، نمایندهٔ آخوندها در ملل متحد با ابراز وحشت گفت: تحمیل هر گونه تحریم یا محدودیت از سوی شورای امنیت با پاسخ سخت ما مواجه خواهد شد. آمریکا و هر کشور دیگری که احتمالاً به آن کمک کند، مسئولیت کامل اقدامات خود را برعهده خواهد داشت.

وی افزود: آمریکا، بر اساس محاسبات نادرست خود، می‌خواهد از این اقدام به‌عنوان بهانه‌یی برای تحقق هدف نهایی خویش که همانا نابودی دائمی برجام از طریق به‌کارگیری مکانیسم ماشه است، استفاده نماید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/933a08f0-68e3-489b-8bdd-816b3c8287d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات