728 x 90

وزیر بهداشت آلبانی: شمار مبتلایان به بیماری کرونا در آلبانی به ۳۳تن رسید

ادی راما نخست وزیر آلبانی
ادی راما نخست وزیر آلبانی

شمار مبتلایان به بیماری کرونا در آلبانی به ۳۳تن رسید که ۸نفر در بیمارستان و ۲۵نفر در خانه‌های خود قرنطینه هستند. بیماری در تیرانا و ۵شهر دیگر گسترش یافته اما بعد از نخستین فوت، مورد دیگری گزارش نشده است.

وزیر بهداشت آلبانی روز جمعه اعلام کرد هر محل غذاخوری عمومی که تعطیل نکند ۲۰میلیون لک جریمه می‌شود. هم‌چنین برای افرادی که از مناطق آلوده به ویروس می‌آیند و خود را قرنطینه نمی‌کنند، جریمه مشخص خواهد شد.

وی در بیانیه مشترک با نخست‌وزیر ادی راما اعلام کرد، آزمایشها روی کادر پزشکی شهر دورس که منفی بوده است. پس از درگذشت یک خانم ۷۳ساله این نگرانی ایجاد شده بود که کادر پزشکی که از او مراقبت کرده بودند ممکن است آلوده شده باشند.

وزیر بهداشت گفت:

"خبر خوب این است که پزشکان در دورس در سلامت هستند. تبلیغات عمدی در میان مردم ایجاد وحشت می‌کند. در آزمایشاتی که از کارمندان بیمارستان گرفتیم نتیجه همه آنها منفی است هر چند مراقبت از آنها ادامه دارد.

تلویزیون تاپ چنل اعلام کرد حرکت در تیرانا پایتخت آلبانی متوقف شده است.

از ساعت ۶صبح روز جمعه، تدابیر اتخاذ شده توسط دولت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجرایی شده است. یکی از اقدامات منع حرکت وسایل نقلیه به استثنای خودروهای خدمات عمومی است. هم‌چنین گشتهای پلیس اضافه شده است تا بتوانند خودروهای در حال عبور و مرور را کنترل کنند.

 

ادی راما نخست‌وزیر آلبانی کار در دفاتر دولتی در روز جمعه را تعطیل اعلام کرد.

وی در پاسخ به سؤالات شهروندان گفت دولت رویکرد افزایش اقدامات جدی را برای کاهش سرعت گسترش ویروس کرونا دنبال خواهد کرد....

آلبانی از صبح جمعه شماری از گذرگاههای مرزی از جمله همه راههای مرزی با کوزوو را بست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21dc8106-2fb2-40a9-aaa1-0a1cc9cf1189"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات