728 x 90

وزیر بهداشت آلبانی اعلام کرد تا پایان شیوع ویروس کرونا اماکن عمومی تعطیل باقی خواهند ماند

کرونا در آلبانی
کرونا در آلبانی

در آلبانی شمار مبتلایان به کرونا به ۲۷۷نفر رسید که ۱۸مورد جدید در ۲۴ساعت گذشته ثبت شده است.  بنا به گزارش تلویزیون تاپ چنل شمار جانباختگان نیز با افزایش یک نفر به ۱۶تن رسید. بیماری که روز پنجشنبه ۱۴فروردین درگذشت ۷۸ساله بود. هشت تن از مبتلایان کودک هستند. تاکنون ۷۶تن از بیماران بهبود یافته‌اند.

 

بنا به گزارش رویترز، وزیر بهداشت آلبانی اعلام کرد تا پایان شیوع ویروس کرونا، مدارس، قهوه‌خانه‌ها، رستورانها و اماکن عمومی تعطیل باقی خواهند ماند و محدودیتهای اعلام شده در زمینه فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی ادامه می‌یابد. محدودیت ترددات نیز که تاریخ پایان آن ۱۵فروردین بود ادامه خواهد یافت.

بیش از نیمی از مبتلایان آلبانی، در تیرانا پایتخت این کشور هستند.

آلبانی تمامی ارتباطات خود با ایتالیا را که در اروپا بیشترین تاثیر را از کرونا داشته متوقف ساخته است. حدود ۴۰۰هزار آلبانیایی در ایتالیا زندگی می‌کنند.

 

ادی راما نخست‌وزیر آلبانی اعلام کرد دولت در صورت گسترش کرونا تا ۲۴فروردین، محدودیتها را دوباره بررسی خواهد کرد و همه چیز به‌نحوه انتشار ویروس در ده روز آینده بستگی دارد.

بنا به گزارشآلبانین دیلی نیوز در ۱۳ فروردین ادی راما افزود: اگر ما این اقدامات را نکرده بودیم، امروز در شرایطی قرار می‌گرفتیم که برای افرادی که نیاز به تنفس داشتند دیگر جایی در بیمارستان نمی‌داشتیم. تعداد کشته‌ها می‌توانست ۳۰برابر بیشتر باشد. اما اکنون با توجه به‌اقدامات شدید، سیستم بهداشت و درمان می‌تواند انبوه بیماران را کنترل کند.

 

 

وزیر کشور آلبانی در گزارشی در بالکان وب ۱۳ فروردین اعلام کرد ۲۰۸۸نفر که ضوابط مقابله با کرونا را نقض کرده‌اند، جریمه شدند. بیشتر جریمه‌ها مربوط به شهروندانی است که محدودیت تردد را نقض کرده‌اند. هم‌چنین ۱۸۳مغازه به‌دلیل عدم رعایت دستور بسته شدن جریمه شدند.
وزیر کشور یک بار دیگر از شهروندان خواست فقط برای نیازهای فوری بیرون بروند.

 

رهبر بکتاشیهای آلبانی (باباموندی)، ۱۰۰۰ماسک حفاظتی و ۱۰۰۰لیتر ماده ضدعفونی‌کننده به پلیس پایتخت هدیه کرد و گفت: شما در صف مقدم نبرد و حفاظت از کسانی هستید که حتی نمی‌دانید که ویروس دارند.( آلبانین دیلی نیوز:۱۳فروردین)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/373c8bbf-b1b1-4eff-9735-d2d5b907f40f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات