728 x 90

وزیر انرژی لبنان: برای واردات سوخت از رژیم ایران هیچ مجوزی صادر نشده است

بحران سوخت در لبنان
بحران سوخت در لبنان

ریموند قاجار وزیر موقت انرژی لبنان به‌صورت ضمنی تأیید کرد، گروه حزب‌الله برای واردات سوخت از رژیم ایران، دولت لبنان را دور زده است.
رویترز روز پنجشنبه ۱۱شهریور به‌نقل از یکی از وزیران دولت لبنان نوشت: هیچ درخواستی برای صدور مجوز رسمی جهت واردات سوخت از رژیم ایران دریافت نشده است.
بحران سوخت ناشی از فروپاشی وسیع اقتصاد لبنان و سقوط ارزش پول این کشور حتی ارائه خدمات اساسی به مردم را کاهش داده یا به تعطیلی کشانده است.
مخالفان حزب‌الله گفتند، واردات سوخت از رژیم ایران اقتدار دولت لبنان را تضعیف کرده و این کشور را در معرض تحریم‌های آمریکا قرار داده است.
با شدیدتر شدن فقر در لبنان، بسیاری از لبنانی‌ها آشکارا از حزب‌الله که مورد حمایت رژیم ایران است، انتقاد می‌کنند. آنها این گروه و طبقه حاکم را مقصر بحرانهای ویرانگر و متعددی مانند سقوط ارزش پول و کمبود شدید دارو و سوخت می‌دانند؛ بحران‌هایی که کشور را به کام خود کشیده است.
لازم به ذکر است که حزب‌الله حقوق اعضای خود را با دلار آمریکا پرداخت می‌کند، در حالی که اکثر لبنانی‌ها حقوق خود را با پول رسمی کشور دریافت می‌کنند؛ پولی که در دو سال گذشته حدود نود درصد ارزش خود را از دست داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9cc24e7a-27a5-4758-bfac-64421095f6d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات