728 x 90

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان از سمت خود استعفا داد

منال عبدالصمد وزیر اطلاعات لبنان
منال عبدالصمد وزیر اطلاعات لبنان

به گزارش رویترز ۱۹مرداد۹۹ از بیروت، منال عبدالصمد وزیر اطلاع‌رسانی لبنان روز یکشنبه استعفای خود را به‌دلیل شکست دولت در انجام اصلاحات و انفجار فاجعه‌بار بیروت در روز سه‌شنبه اعلام کرد.

وی در یک نطق کوتاه تلویزیونی خطاب به مردم لبنان، از آنها عذرخواهی کرد و گفت: «پس از فاجعه‌ای که در بیروت رخ داد، استعفایم را ارائه کرده‌ام».

خانم عبدالصمد از مردم لبنان به خاطر عدم برآورده کردن خواسته‌هایشان عذرخواهی کرد.

استعفای او یک روز پس از آن روی داد که مردم خشمگین از ناکارآمدیِ دولت لبنان و آسیب دیده از انفجار مهیب روز سه‌شنبه، به خیابان‌های بیروت آمده و حتی بعضی از ساختمان‌های دولتی از جمله وزارت خارجه را برای مدتی تسخیر کردند.

پیش از این نیز خانم تریسی شمعون سفیر لبنان در اردن و مروان حماده از نمایندگان پارلمان از سمت خود استعفا داده‌اند.

صلیب سرخ لبنان در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در جریان درگیری‌های روز گذشته، دست‌کم ۶۵ نفر زخمی و روانه بیمارستان شده و ۱۸۵ نفر نیز در محل مداوا شده‌اند. این اعتراضات ۱ کشته نیز برجای گذاشت که گفته می‌شود از نیروهای پلیس بوده است.

یک مقام امنیتی لبنان صبح یکشنبه به نقل از کارشناسان فرانسوی اعلام کرد که ارزیابی‌ها محل انفجار بندر بیروت نشان از ایجاد گودالی با عمق ۴۳ متر در زمین دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bbd188d0-54b4-4bfa-871d-77b54f4b86c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات