728 x 90

وزیر دفاع آمریکا: فرانسه به سوریه سرباز فرستاده است

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا
جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا

سایت فرانس 24:

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا روز جمعه هفتم اردیبهشت ۹۷گفت فرانسه برای تقویت نیروهای آمریکایی در سوریه به این کشور سرباز فرستاده است. او  در کنگره آمریکا گفت طی دو هفته گذشته فرانسه نیروهای ویژه‌اش را برای تقویت سربازان آمریکایی در سوریه به این کشور فرستاده است.  این در حالی است که فرانسه برای دوری از برملا شدن اطلاعات مربوط به تحرکات نیروهای نظامی‌اش از اظهارنظر خودداری می‌کند.

امانوئل ماکرون در کنفرانس خبری  روز سه‌شنبه با همتای آمریکایی‌اش در کاخ سفید گفت تصمیم گرفتهایم که همکاری با نیروهای ائتلاف را افزایش دهیم و به‌طور کامل در جنگ علیه داعش شرکت می‌کنیم.  

 اظهارات متیس در پاسخ به سؤالی در مورد گفته ترامپ بود که اعلام کرد  تصمیم دارد نیروهای آمریکایی را در آینده‌ای بسیار نزدیک از سوریه خارج کند. متیس در پاسخ به این سؤال گفت در حال حاضر خارج نخواهیم شد. شما در روزهای آینده علیه باقیمانده داعش تلاشهای بیشتری را در وادی فرات خواهید دید و عملیات علیه این گروه در مرزهای عراق و سوریه  بیشتر خواهد شد.

 لازم به ذکر است که  داعش از بیشتر مناطقی که در سال ۲۰۱۴در آن بود  به‌طور خاص در شهرهای موصل در عراق و رقه در سوریه بیرون رانده شده است. فرانسه  با بکار گیری خودروهای رزمی، توپخانه و تعدادی نیروی ویژه در جنگ علیه داعش در عراق و سوریه در چهار چوب ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا شرکت دارد.

امانوئل ماکرون در پایان اجلاس جلوگیری از حمایت مالی از تروریسم که در پاریس برگزار شده بود تأکید کرد کشورش تا زمانی که ضروری باشد در کنار ائتلاف بین‌المللی، مقامات عراق و نیروهای سوریه دمکراتیک  باقی خواهد ماند. او اضافه کرد که این جنگ نظامی تا پایان در تمامی اشکال ضروری‌اش ادامه خواهد یافت تا مانع از تجدید سازماندهی داعش شویم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b1a2449-df53-4674-b364-3e2bdc2e5a6b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات