728 x 90

وزرات خارجه انگلستان: انگلستان از همه گزینه‌ها شامل گزینهٔ نظامی برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به بمب اتمی استفاده می‌کند

توئیت وزرات خارجه انگلستان
توئیت وزرات خارجه انگلستان

جیمز کلورلی وزیر مشاور در امور خارجهٔ انگلستان در یک پیام تهدیدآمیز در توئیترِ اسناد از طبقه‌بندی خارج شده انگلستان روز ۲۲دی تأکید کرد: رژیم ایران «هرگز» نمی‌تواند به سلاح اتمی دست یابد و اگر مذاکرات توافق هسته‌یی شکست بخورد، بریتانیا «همه گزینه‌ها را بررسی خواهد کرد».

هشتمین دور مذاکرات هسته‌یی در وین ادامه دارد. روز سه‌شنبه ۲۱دی ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در جلسه پارلمان این کشور گفت: رژیم ایران و قدرتهای جهانی با وجود پیشرفتهایی در پایان دسامبر، هنوز تا رسیدن به توافقی برای احیای توافق برجام فاصله دارند. مذاکرات جاری در وین "بسیار کند" است.

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه ۲۱دی گفت: ما باید مطمئن شویم فواید منع تکثیر در برجام کمرنگ یا حذف نشده باشد نیاز به فوریت است چرا که برنامه اتمی رژیم ایران در حال توسعه است.

امیر عبداللهیان وزیر خارجهٔ رژیم آخوندی طی مصاحبه‌یی با شبکهٔ تلویزیونی الجزیره که توسط رسانه‌های حکومتی هم منعکس شد، گفت: ما وقتی از توافق خوب صحبت می‌کنیم یعنی توافقی که همه طرفها نسبت به آن احساس رضایت کنند. در این مرحله سقفی که ما در مذاکرات فعلی وین دنبال می‌کنیم، لغو تحریم‌های برجامی است اما حتماً در ادامه، لغو کامل تحریم‌ها مورد توجه ما خواهد بود.

وزیر خارجهٔ رئیسی جلاد بار دیگر بر تضمینهای مورد نظر رژیم تأکید کرد و افزود: ما وقتی از تضمین صحبت می‌کنیم یعنی این‌که اولاً تحریم جدیدی علیه ایران اعمال نشود؛ ثانیا تحریم‌هایی که برداشته می‌شود و لغو می‌گردد، مجدداً به بهانه دیگری از جمله بهانه قانونی که در کنگره تصویب شده یا قانونی که توسط رئیس‌جمهور امضا می‌شود، بازگردانده نشوند. ضمن این‌که اسنپ بک هم یکی از موضوعاتی است که در درون برجام ایجاد تعارض کرده است. اسنپ بک فرصتی را برای طرف‌های مقابل فراهم کرده که هر وقت مایل باشند، با یک تصمیم سیاسی از تعهدات خود خارج شوند. (سایت حکومتی اقتصاد نیوز ۲۲دی)

 

خبرگزاری رسمی رژیم – ایرنا روز ۲۱دی با سرخوردگی از مذاکرات وین نوشت: مذاکرات وین در حالی پیگیری می‌شود که جمهوری اسلامی به‌دنبال گرفتن تضمین و راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها است تا غرب تعهدات بر زمین مانده خود را اجرایی کند و به‌طور کامل به سند برجام برگردد؛ اما غربیها هم‌چنان برای برداشتن اولین گام تعلل می‌کنند.

حسین امیر عبداللهیان در خصوص روند مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین گفت: هنوز در مذاکرات وین شاهد ابتکارات جدید از سوی طرفهای غربی نیستیم به‌نحوی که به‌نظر نمی‌رسد آماده بازگشت سریع به تعهدات خود باشند؛ لذا در این موضوع احساس می‌کنیم هنوز غربیها تعلل می‌کنند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f6b70c5-6e71-4a29-9897-a34a690d064a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات