728 x 90

وزارت دادگستری آمریکا ۷میلیون دلار از دارایی‌های توقیف شدهٔ رژیم ایران را به‌صندوق قربانیان تروریسم منتقل کرد

وزارت دادگستری آمریکا
وزارت دادگستری آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه۱۶دی اعلام کرد که دولت این کشور هفت میلیون دلار از دارایی‌های رژیم ایران را به نفع افرادی که از آنها به عنوان «قربانیان تروریسم دولتی یاد شده»،‌ جمع‌آوری کرده است.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا تصریح شده است که مبلغ توقیف شده سهم دولت آمریکا از جریمه تخلفات ناشی از نقض تحریم‌ها و دور زدن مجازات‌های اقتصادی علیه ایران است.

وزارت دادگستری آمریکا همچنین از «انتقال متقلبانه» پول به ارزش حدود یک میلیارد دلار یاد کرده که بر اساس ادعای مطرح شده در این بیانیه از وجوه رژیم ایران به حساب‌های مختلف در سراسر دنیا منتقل شده است.

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی در این خصوص به نقل از دیوید برنز، معاون دادستان کل دادگستری آمریکا اعلام کرده که وجوه توقیف شده قرار بود به حساب عاملان اقدامات مجرمانه در ارتباط با نقض تحریم‌های واشنگتن علیه رژیم ایران واریز شود.

این مقام بلند پایه قضایی از رژیم ایران به عنوان یکی از حامیان اصلی تروریسم نام برده و تصریح کرده که پول توقیف شده برای تامین مالی یک طرح به دقت برنامه ریزی‌شده جهت دور زدن تحریم‌های ایران در نظر گرفته شده بود.(یورونیوز ۱۶دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf9d7574-db0a-474a-9afc-c7d456f87b73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات