728 x 90

وزارت خزانه‌داری عوامل کلیدی در عملیات‌های تهیه و تجهیز غیرقانونی ماهان‌ایر را لیست‌گذاری می‌کند

خزانه داری آمریکا
خزانه داری آمریکا

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه ۲۹مرداد در رابطه با تحریمهای جدید علیه شرکتها و افرادی که از ماهان ایر رژیم ایران حمایت کرده‌اند در بیانیه‌یی نوشت: وزارت خزانه‌داری عوامل کلیدی در عملیات‌های تهیه و تجهیز غیرقانونی ماهان ایر را لیست‌گذاری می‌کند.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است:

امروز، دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) شرکتهای Parthia Cargo و Delta Parts Supply FZC مستقر در امارات را به‌خاطر حمایت مادی از خط هوایی ماهان‌ایر ایران لیست‌گذاری می‌کند. OFAC تبعه ایرانی مستقر در امارات متحده عربی امین مهدوی را به‌خاطر این‌که مالک شرکت Parthia Cargo است یا آن را کنترل می‌کند، لیست‌گذاری می‌کند. این شرکتها با هم قطعات و خدمات لجستیک کلیدی برای ماهان‌ایر فراهم کرده‌اند. ماهان‌ایر تحت اختیارات مقابله با تروریسم به‌خاطر حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران و هم‌چنین بر اساس اختیار مقابله با تکثیر تسلیحاتی که گسترش دهندگان و پشتیبانان تسلیحات کشتار جمعی را هدف قرار می‌دهد، لیست‌گذاری شده است.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، گفت: «رژیم ایران از ماهان ایر به‌عنوان یک ابزار برای گسترش دستور کار بی‌ثبات کننده خود در سراسر جهان از جمله در رژیمهای فاسد در سوریه و ونزوئلا و هم‌چنین گروه‌های تروریستی در سراسر خاورمیانه استفاده می‌کند. آمریکا به اقدام کردن علیه آنهایی که از این خط هوایی حمایت می‌کنند، ادامه خواهد داد».

خدمات فراهم شده توسط شرکتهای Parthia Cargo و Delta Parts Supply FZC به ماهان‌ایر کمک می‌کند ناوگان هواپیماهای تولید شده توسط کشورهای غربی را حفظ و نگهداری کند و به آن این امکان را بدهد که از دستور کار بی‌ثبات کننده رژیم ایران از طریق فعالیت‌هایی که شامل موارد زیر می‌شود، حمایت کند: نقل و انتقال تروریستها و محموله‌های مرگبار به سوریه برای سر پا نگه‌داشتن رژیم آدمکش اسد و هم‌چنین موارد تازه‌تر انتقال تکنیسینها و تجهیزات فنی ایران به ونزوئلا برای حمایت از تلاشهای رژیم نامشروع مادورو برای احیاء تولید انرژی که بر اثر فساد و سوء‌مدیریت ویران شده بود. همزمان با لیست‌گذاریهای OFAC، دفتر دادگاه منطقه کلمبیای آمریکا اتهامات جنایی علیه شرکت Parthia Cargo و امین مهدوی در رابطه با صادرات مجدد بدون مجوز قطعات هواپیمای آمریکایی که تحت کنترل صادرات هستند به ایران در نقض قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین‌المللی ثبت کرد.

ماهان ایر عوامل نیروی قدس سپاه پاسداران، تسلیحات، تجهیزات و پول به خارج کشور در حمایت از عملیات‌های منطقه‌ای این گروه تروریستی منتقل کرده است و هم‌چنین تسلیحات و پرسنل برای حزب‌الله جابه‌جا کرده است. ماهان ایر از آغاز جنگ داخلی سوریه مرتب جنگجویان و تجهیزات به سوریه فرستاده است تا رژیم اسد را سر پا نگهدارد که به جنایتهای رژیم و آواره شدن غیرنظامیان کمک کرده است. در دسامبر ۲۰۱۹، وزارت‌خارجه آمریکا ماهان ایر را بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ لیست‌گذاری کرد. این فرمان اجرایی یک قانون مقابله با گسترش تسلیحاتی است که گسترش دهندگان تسلیحات کشتار جمعی و پشتیبانان آنها را هدف قرار می‌دهد.

شرکت Parthia Cargo مستقر در دوبی به‌عنوان نمایندگی حمل و نقل بار ماهان ایر عمل می‌کند و به‌صورت نوبه‌ای محموله‌های قطعات هواپیما، از جمله قطعات با منشأ آمریکا، را مستقیماً از امارات متحده عربی به ماهان ایر در تهران و هم‌چنین به شرکتهای پوششی ماهان ایر در استانبول منتقل کرده است. قطعاتی که معمولاً از خارج منتقل شده برای پروازهای ماهان ایر بین دوبی و تهران برنامه‌ریزی شده است. چند خط هوایی و شرکت هوایی دیگر ایران نیز به شرکت Parthia Cargo برای انتقال قطعات هواپیمای آمریکایی به تهران متکی بوده‌اند.

شرکت Delta Parts Supply FZC مستقر در دوبی کالاهای کلیدی هوانوردی از جمله قطعات با منشأ آمریکا مستقیماً به ماهان ایر یا شرکتهای پوششی آن فروخته است. سفارشات قطعات هواپیما از طریق پروازهای برنامه‌ریزی شده ماهان ایر از دوبی منتقل شده و از خدمات انتقال بار شرکت Parthia Cargo استفاده کرده است.

شرکتهای Parthia Cargo و Delta Parts Supply FZC مطابق فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ به‌خاطر کمک مادی، پشتیبانی یا حمایت مالی، تجهیزاتی یا حمایت تکنولوژیک برای یا کالاها یا خدمات به یا در حمایت از ماهان ایر لیست‌گذاری می‌شود.

امین مهدوی، تبعه ایرانی مستقر در امارات متحده عربی، مدیر عامل و مالک شرکت Parthia Cargo است و مستقیماً انتقال قطعات به‌نمایندگی از ماهان ایر را هماهنگ کرده است. امین مهدوی مطابق ۱۳۲۲۴ به‌خاطر این‌که مالک شرکت است یا آن را کنترل می‌کند، لیست‌گذاری می‌شود. ...

پیامدهای تحریم‌ها

در نتیجه اقدام امروز، همه اموال و سود ناشی از اموال شرکتهای Parthia Cargo و Delta Parts Supply FZC و امین مهدوی که در آمریکا است یا تحت مالکیت یا کنترل اشخاص آمریکایی باشد، باید مسدود شود و به دفتر کنترل داراییهای خارجی گزارش شود. مقررات OFAC به‌طور کلی تمام معاملات توسط افراد آمریکایی یا در داخل ایالات متحده (از جمله تراکنشهای عبوری از ایالات متحده) را که شامل هر گونه اموال یا سود ناشی از اموال افراد مسدود شده یا لیست‌گذاری شده است، ممنوع می‌کند، به غیر از مواردی که مجوز داده شود یا معافیتی وجود داشته باشد.

علاوه بر این، اشخاصی که وارد معامله خاصی با شرکتهای Parthia Cargo و Delta Parts Supply FZC و امین مهدوی شوند، ممکن است خود را در معرض لیست‌گذاری قرار دهند. از این گذشته، هر مؤسسه مالی خارجی که آگاهانه تراکنش قابل توجه یا خدمات مالی قابل توجه برای هر یک از افراد یا نهادهایی که لیست‌گذاری شده‌اند تسهیل کند، یا انجام دهد که در ارتباط با حمایت از تروریسم بین‌المللی ایران باشد یا هر فرد ایرانی که در فهرست اتباع به‌طور ویژه نامگذاری شده باشد ممکن است مشمول تحریم‌های حساب بانکی آمریکا شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3b4b466d-9c67-42ef-8c02-86700896bdb8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات