728 x 90

وزارت‌خارجه فرانسه: فرانسه به همراه شرکای تروئیکای اروپا، ایران را برای برگشتن به مذاکرات وین بدون هیچ‌گونه تأخیری فرامی‌خواند

وزارت خارجه فرانسه
وزارت خارجه فرانسه

وزارت خارجه فرانسه در بریفینگ مطبوعاتی روز پنجشنبه ۸مهر گفت: فرانسه به همراه شرکای تروئیکای اروپا، ایران را برای برگشتن به مذاکرات وین بدون هیچ‌گونه تأخیری فرامی‌خواند.

در بریفینگ مطبوعاتی وزارت امور خارجه فرانسه که در وب سایت این وزارت خانه منتشر شده است در پاسخ به سوالی درباره نقش چین در قانع کردن تهران، برای از سرگیری مذاکرات اتمی، آمده است: «فرانسه به همراه شرکای تروئیکای اروپا و سایر شرکای خودش، در توافق برجام و (ایالات متحده) ایران را برای برگشتن به مذاکرات وین بدون هیچ‌گونه تأخیری برای به نتیجه رسیدن سریع مذاکرات برای بازگشت این کشور به تعهداتش بر اساس برجام و بازگشت ایالات متحده فرامی‌خوانند.

این پیامی بود که اخیراً فرانسه به مقامات ایرانی، در جریان یک ملاقات بین وزیر (امور خارجه فرانسه) و حسین امیر عبداللهیان، در تاریخ ۲۴سپتامبر در نیویورک منتقل شد. این هم‌چنین پیامی است که ما همه به‌صورت جداگانه و از طریق هماهنگ‌کننده برجام به تهران منتقل کرده‌ایم. زیرا این تنها راه سازگار با منافع جمعی ما است. ما روی چین حساب می‌کنیم تا قانع کننده‌ترین استدلالهایش در گفتگوی خودش با تهران را ارائه دهد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0948c2ab-13ec-4f73-a298-970699515312"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات