728 x 90

وزارت خارجه آمریکا: توافق با رژیم ایران همچنان در گرو حل چند موضوع پیچیده است

جالینا پورتر معاون سخنگوی وزات خارج آمریکا
جالینا پورتر معاون سخنگوی وزات خارج آمریکا

روز جمعه، ۲٧ اسفند، جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده گفت که علیرغم تمامی تلاشهای نمایندگان آمریکایی، توافق برجام همچنان درگرو حل «چند موضوع پیچیده» است.

جالینا پورتر بدون ذکر جزئیاتی از مفاد و محتوای این «چند موضوع پیچیده»، گفت که رابرت مالی، مذاکره کننده ارشد دولت بایدن، و اعضای گروه او فعالانه سرگرم بررسی آنها هستند.

با گذشت تقریباً یک هفته از بازگشت هیأتهای ایرانی و آمریکایی به کشورهایشان دورنمای حصول به توافق، همچنان منوط به اتخاذ تصمیماتی سیاسی عنوان شده‌است. مقامات هم در واشنگتن و هم در تهران معتقدند که این طرف مقابل است که باید تصمیم سیاسی نهایی خود را بگیرد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا «پرونده تصمیم گیری» واشنگتن بسته شده‌ است و مقام‌های آمریکایی در انتظار پاسخ تهران هستند، گفت که «این پرونده هنوز بسته نشده» و کار بر روی موضوعاتی که او «دشوار» خواند ادامه دارد. (سایت وزارت خارجه آمریکا ۲۷ اسفند۱۴۰۰)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83faf3d4-b7d4-4908-9d4a-9a193f8f277c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات