728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا – گزارش سال۲۰۲۰ - رژیم یاغی - شرحی بر فعالیت‌های مخرب رژیم ایران

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

وزارت‌خارجه آمریکا گزارش به‌روز شده خود در سال۲۰۲۰ در مورد فعالیت‌های مخرب رژیم یاغی ایران را روز ۲۹شهریور منتشر کرد. در مقدمه این گزارش مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد: رژیم ایران به تجاوزهایش با موج ترور فرامرزی و سرکوب در داخل ایران ادامه داده است . در پاسخ به اعتراضات گسترده نوامبر ۲۰۱۹ – آبان۹۸ رژیم سرکوب بی‌رحمانه‌ای را به اجرا گذاشت و تا ۱۵۰۰نفر از مردم را کشت و هزاران تن را زندانی کرد. در تلاشی برای پنهان کردن اقداماتش از جهان، رژیم هم‌زمان اینترنت را تقریباً به‌طور کامل قطع کرد. در سپتامبر- شهریور- رژیم نوید افکاری، قهرمان کشتی را پس از شکنجه اعدام کرد تا به مردمش این پیام روشن تهدیدآمیز را بفرستد که اعتراضات تحمل نمی‌شود. این اقدام بار دیگر به جهان یادآوری کرد که بزرگترین قربانیان رژیم، مردم ایران هستند که بیش از گذشته مقابل رژیم می‌ایستند... . ما به ایستادن در کنار مردم ایران ادامه می‌دهیم. تحریم‌ها و محدودیتهای ویزایی علیه شماری از مقام‌های رژیم که مستقیماً مسئول سرکوب مرگبار اعتراضات نوامبر ۲۰۱۹ –آبان۹۸ بودند اعمال کرده‌ایم. مقام‌های فاسد و سرکوبگر رژیم و نه مردم ایران هدف کارزار فشار حداکثری هستند».

وزارت خارجه آمریکا سپس فعالیت‌های مخرب رژیم آخوندی را برمی‌شمارد و می‌نویسد: از زمان تأسیس در سال۱۹۷۹-۱۳۵۷ رژیم ایران به‌عنوان یک نیروی بی‌ثبات کننده در خاورمیانه عمل کرده و در تلاش برای نشان دادن خودش به‌عنوان قدرت غالب منطقه و صدور نظام حکومتی مستبدانه‌اش، دست به تحریک و دامن‌زدن به درگیریها زده است... . برنامه توسعه و تکثیر موشک‌های بالستیک رژیم ایران تهدیدی عمده علیه امنیت منطقه و چالشی مهم در برابر اقدامات جهانی منع تکثیر است. رژیم ایران نه تنها به توسعه توانایی موشکی خود، بلکه در تناقض با قطعنامه‌های شورای امنیت به ارائه بی‌ملاحظه قطعات و فناوری موشکی به دیگران ادامه می‌دهد...

رژیم ایران از بدو تاسیس، سیاست خود را معطوف هدایت، تسهیل و انجام فعالیت‌های تروریستی کرده است. این رژیم در سال۱۹۸۴ (۱۳۶۲) به‌عنوان حامی دولتی تروریسم شناخته شد و آمریکا در سال۲۰۱۹ -۱۳۹۷ سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار داد...

در بخش مربوط به تروریسم گزارش وزارت‌خارجه آمریکا به توطئه‌های تروریستی علیه مجاهدین اشاره شده و از جمله آمده است: ژانویه ۲۰۲۰– آلبانی دو دیپلمات رژیم ایران را به‌خاطر فعالیت‌هایی که مغایر با موقعیت دیپلماتیک آنها نبود، اخراج کرد.

دسامبر ۲۰۱۸ آلبانی سفیر رژیم ایران و یک دیپلمات دیگر را به‌خاطر آسیب وارد کردن به امنیت ملی این کشور اخراج کرد.

ژوئن ۲۰۱۸ مقام‌های بلژیک و فرانسه و آلمان چندین عوامل رژیم ایران از جمله عوامل وزارت اطلاعات را که به‌عنوان دیپلمات در سفارت رژیم در وین منصوب شده بودند، در توطئه‌یی برای بمب‌گذاری به‌منظور مختل کردن یک گردهمایی سیاسی در پاریس فرانسه، دستگیر کردند.

مارس ۲۰۱۸ مقامات آلبانی دو عامل رژیم ایران را به‌خاطر توطئه برای اقدامات تروریستی علیه اعضای مجاهدین خلق دستگیر و اخراج کردند.

در ادامه گزارش وزارت خارجه آمریکا آمده است: رژیم ایران با فریب‌کاری و بهانه‌گیری در پی تأمین مالی فعالیت‌های خلاف خود، و تهدید سلامت و امنیت نظام مالی بین‌الملل است. این رژیم از اجرای اصلاحات لازم برای پیروی از قوانین ضدپولشویی و ضدتروریسم سر باز زده است... .

برنامه هسته‌یی رژیم ایران هم‌چنان یک تهدید علیه صلح بین‌الملل است و از زمانی که در سال۲۰۰۲ برای نخستین بار آشکار شد که فعالیت‌های پنهانی هسته‌یی دارد، همواره ریشه نگرانیهای جدی جامعه بین‌المللی بوده است. طرفداران برجام می‌گفتند که با این توافق رفتار رژیم متعادل می‌شود؛ اما در عمل چنین نشد و لغو تحریم‌ها آن را جری‌تر کرد... .

رژیم ایران کارنامه طویلی در نقض حقوق‌بشر دارد و چشم‌انداز مردم ایران در این زمینه هم‌چنان وخیم است. این رژیم با هدف قرار دادن فعالان مدنی و سیاسی، و هم‌چنین گروه‌های اقلیت قومی و مذهبی، به نقض حقوق‌بشر در داخل کشور ادامه می‌دهد... .

وزارت خارجه آمریکا در ادامه گزارش خود تأکید کرد: رژیم ایران یکی از تهدیدکنندگان اصلی فضای سایبری است و از این عرصه برای جاسوسی، تبلیغات، و دیگر فعالیت‌های خبیثانه خود جهت تأثیرگذاری بر رویدادها، شکل دادن به برداشتهای خارجی و درک عمومی از تهدیدهای سایبری استفاده می‌کند. تلاشهای رژیم در این عرصه، در تناقض با موازین پذیرفته شده جهانی قرار دارد... . .

فساد و سوء ‌مدیریت در سطوح بالای رژیم ایران سال‌هاست که موجب بهره‌برداری نامناسب و تنزل محیط‌زیست شده و نتایج فاجعه باری برای مردم ایران به‌دنبال داشته است. بر اساس گزارش سال۲۰۱۹ -۱۳۹۷ برنامه توسعه سازمان ملل متحد، جایگاه ایران از لحاظ معیارهای زیست‌محیطی، در ردیف سوم پایین جدول کشورهای جهان بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1611ef49-ac27-45ad-89bc-97ef0b6b6dd4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات