728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا: محدودیتهای برنامه هسته‌یی رژیم ایران تمدید می‌شود

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۱فروردین در یک بیانیه مطبوعاتی که در سایت وزارت‌خارجه آمریکا منتشر شد، نوشت:

«ایالات متحده چهار محدودیت برنامه هسته‌یی رژیم ایران را به مدت ۶۰روز دیگر تمدید می‌کند. ادامه گسترش فعالیت‌های هسته‌یی رژیم ایران غیرقابل قبول است. باج‌خواهی هسته‌یی رژیم در میان بزرگترین تهدیدات برای صلح و امنیت بین‌المللی است».

 

در این بیانیه آمده است: «همان‌طور که رئیس‌جمهور ترامپ در ابتدای امسال گفت، به ایران هرگز اجازه داده نخواهد شد که سلاح اتمی در اختیار داشته باشد.

ما به استفاده از طیف کاملی از ابزارهای دیپلماتیک و اقتصادی‌مان برای مهار فعالیت‌های اشاعه هسته‌یی بی‌ثبات کننده رژیم ایران ادامه خواهیم داد. ما به رصد کردن از نزدیک همه تحولات برنامه هسته‌یی ایران ادامه خواهیم داد و این محدودیتها را در هر زمانی تنظیم خواهیم کرد.»

تمدید تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران در حالی صورت می‌گیرد که این رژیم خواستار برداشتن تحریم‌ها در زمان شیوع کرونا شده است.

 

منابع مالی اختصاصی بدون مالیات خامنه‌ای

جواد ظریف، وزیر رژیم آخوندی، در توئیت اخیر خود پیروی از تحریم‌ها را فراتر از جنگ خوانده بود.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا نیز در جواب به ادعای ظریف نوشت: «دروغگویی و دزدی را متوقف کنید. رژیم ایران در صورت نیاز می‌تواند از منابع مالی اختصاصی بدون مالیات خامنه‌ای، به میلیاردها دلار دست پیدا کند. تحریم‌ها مانع نیست. رژیم مانع است».

 

ثروتهای دزدیده شده از مردم ایران

لن خودورکوفسکی، مشاور ارشد وزارت خارجهٔ آمریکا روز ۱۱فروردین در یک پیام توئیتری نوشت: «خامنه‌ای به‌معنی واقعی کلمه، روی میلیاردها دلار نشسته است. سؤال از سران رژیم ایران و ماله‌کشان آنها این است: او چه میزان از ثروتهایی که از مردم ایران دزدیده را، برای مقابله با کرونا بکار گرفته است».

 

منابع و پول رژیم ایران صرف هسته‌یی و شبه‌نظامیان

مایک پمپئو وزیر خارجهٔ آمریکا روز ۷ فروردین طی مصاحبه‌یی درباره رفتار شرورانه رژیم آخوندی گفت:‌ «شیوه رفتاری که رژیم ایران با مردم خودش در این شرایط بحرانی دارد، عجیب است.

آنها پول را برای برنامه‌های تروریستی هزینه می‌کنند. به‌عنوان نمونه شب گذشته موشکهای کاتیوشا در داخل عراق توسط شبه‌نظامیانی وابسته به رژیم ایران، شلیک شد. وی افزود:‌ درخواستهایی وجود دارد که به‌نحوی منابع بیشتر و پول بیشتری در اختیار رژیم ایران قرار داده شود.

تا زمانی که آنها پول را صرف برنامه هسته‌یی و شبه‌نظامیان می‌کنند، منابع و پول در اختیار آنها قرار نخواهد گرفت».

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9b7b29a-7783-443c-97f5-0c3597fca090"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات