728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا: رهبران فاسد رژیم ایران به‌جای خدمت به مردم ایران جیبهایشان را پر کرده‌اند

رهبران فاسد رژیم ایران بجای خدمت به مردم ایران جیبهایشان را پرکرده‌اند
رهبران فاسد رژیم ایران بجای خدمت به مردم ایران جیبهایشان را پرکرده‌اند

 

وزارت‌خارجه آمریکا روز جمعه ۲فروردین ۹۸ در پیامی به‌ مناسبت روز جهان آب اعلام کردم: ایران در شرف فاجعه محیط‌زیستی قرار دارد.

رهبران فاسد رژیم ایران منابع آب ایران را برای ۴۰سال مورد سومدیریت قرار داده‌اند و به‌جای خدمت به منافع مردم ایران جیبهایشان را با پروژه‌های بیهوده پر کرده‌اند. مردم ایران شایسته بهتر از این هستند.

لازم به یادآوری است که طی سالهای اخیر ۹۵درصد دریاچه ارومیه خشک شده است و تنها ۵درصد از بزرگترین دریاچه ایران باقی مانده است.

عضو مجلس آخوندی از ارومیه وضعیت دریاچه ارومیه را پس از خشک شدن ۹۵درصد آن بحرانی خواند.

همچنین یک کارگزار دیگر رژیم که رئیس پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه نامیده می‌شود گفت:‌هم اکنون وضعیت دریاچه ارومیه بحرانی است و با توجه به کاهش بارش‌ها سال آینده، شرایط وخیم‌تر خواهد بود.

وی اعتراف کرد که شرایط فعلی دریاچه ارومیه نتیجه سیاست‌های غلط ۲۰سال گذشته حاکمیت آخوندی بوده است و استفاده ناصحیح آب در بخش کشاورزی و استفاده بی‌رویه از آبهای زیرزمینی موجب بروز این بحران شده است.

وی گفت: در بخش آبهای زیرزمینی بیش از یک میلیارد مترمکعب که شامل حجم کل آبهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه است استفاده شده.۹۰هزار حلقه چاه مجاز و غیرمجاز در حوضه دریاچه ارومیه وجود دارد و نتیجه حفر این چاه‌های غیرکارشناسی بحران خشک شدن دریاچه و کاهش منابع آبی است. این کارگزار رژیم همچنین یادآور شد که دریاچه ارومیه دارای چهار میلیارد مترمکعب نمک است. که حجم این میزان نمک.... زنگ خطر جدی برای ریزگردهای نمکی است که عواقب آن متوجه کل منطقه حتی تهران است.

 

عضو مجلس ارتجاع: وضعیت دریاچه ارومیه نگران‌کننده است

نماینده مجلس ارتجاع از ارومیه: در حال حاضر وضعیت دریاچه ارومیه اسف‌بار و نگران‌کننده است.
خبرگزاری حکومتی میزان، نادر قاضی‌پور عضو مجلس ارتجاع روز پنچ‌شنبه ۲۳ شهریور ۹۶ در یک جنگ باندی زیرآب کارگزاران دولت آخوند روحانیرا زد و به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر وضعیت دریاچه ارومیه اسف‌بار و نگران‌کننده است».
او در بیان این‌که همه جای این دریاچه در حال حاضر سفید شده است و آب کمی درون آن وجود دارد و حتی درون این آب‌ها هم نمکزار شناور است افزود: «با وجود سفرهای مطالعاتی، سخنرانی‌ها، گردهمایی‌ها و بازدیدهای متعدد هیچ‌کدام از این اقدامات کارساز نبوده است».

 

دریاچه ارومیه، تهدید خشک شدن و خطر بیماری برای ۱۴میلیون نفر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری رژیم در آذربایجان غربی به خطر خشک شدن دریاچه ارومیه اعتراف کرد و گفت: چنان‌چه دریاچه ارومیه احیا نشود، بیش از ۱۴میلیون نفر جانشان در خطر خواهد بود و انواع بیماریها آنها را تهدید می‌کند.
جعفری روز 1مرداد 96 ضمن تلاش برای کم کردن نقش رژیم در این فاجعه و انداختن تقصیر به گردن مردم و سایر عوامل گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه تنها مربوط به دولتها نیست و تغییر اقلیم، خشکسالی، افزایش مصرف آب، عامل انسانی و کاهش بارندگیها از جمله دلایل خشک شدن دریاچه است».

وی افزود: «هر ساله باید به‌طور میانگین هشت درصد از مصرف آب کشاورزی را کاهش دهیم تا در برنامه پنج ساله، مصرف آب را ۴۰درصد کاهش دهیم».

 

عامل خشک شدن دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه با وسعتی بیش از ۳٪ مساحت کل کشور در گذشته توسط ۶۰رودخانه فصلی و دایم سیرآب می‌شد. این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ به‌دلیل سیاست‌های ضدملی و میهن بر باد ده آخوندها شروع به خشک شدن کرد و اکنون در خطر خشک شدن کامل قرار دارد. تصاویر ماهواره‌یی سال ۲۰۱۵ از این دریاچه نشان می‌دهد این دریاچه ۸۸درصد مساحت خود را از دست داده است.

این در حالی است که تحقیقات محققاًًن جهان نشان داده است که خشک‌سالی تنها باعث کاهش ۵درصدی بارش در حوزه آبریز دریاچه شده و پروژه‌های غارتگرانه سدسازی و حفر چاههای عمیق توسط باندها و قرارگاه موسوم به خاتم‌الآنبیا، همراه با ساخت بزرگراه ۱۵کیلومتری بر روی دریاچه آن را تا آستانه خشک شدن کامل برده است.

در تأیید این نکته تنها به دو نمونه از اعترافهای کارگزاران رژیم در رسانه‌های تحت سیطره حاکمیت آخوندها بسنده می‌کنیم:
-
مدیر به‌اصطلاح احیای دریاچه ارومیه در پاسخ این سؤال که چرا دریاچه خشک شد؟ این‌گونه زبان باز کرده و اعتراف می‌کند: «برداشت بیش از حد از منابع تجدیدپذیر یکی از دلایل آن است، می‌توانیم ۴۰تا ۴۵درصد از آبهای تجدیدپذیر را برداشت کنیم در حالی که در کشور بالای ۱۰۰درصد برداشت می‌شود و در حوضه آبریز بیش از ۷۰درصد برداشت می‌شود».

و در ادامه می‌افزاید: «در سال 85حدود 64هزار حلقه چاه، در سال 91 حدود 89هزار و اکنون بیش از 100هزار حلقه چاه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه وجود دارد که 50درصد مجاز و 50درصد غیرمجاز است».

این کارگزار رژیم همچنین ضمن اشاره به باندهای غارتگر و ویرانگر در درون رژیم که به‌خاطر غارت بیشتر باعث وضعیت کنونی دریاچه شده‌اند اضافه می‌کند: «توسعه نامتوازن در بخش کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه یکی دیگر از دلایل است به‌طوری که از کشت دیم محصولاتی مانند انگور به سمت کشت محصولات آب بر مانند سیب و چغندر قند تغییر یافت».

-خبرگزاری حکومتی موسوم به ایسنا در ارتباط با پروژه‌های سدسازی رژیم که منجر به خشک شدن دریاچه ارومیه شده است این‌گونه اعتراف می‌کند: «خطا در سدسازی یکی دیگر از عوامل مهم در خشکی دریاچه ارومیه است. در جاهایی باید سد ایجاد شود که ۳۶۵روز سال آب رودخانه در حال جریان و فعال است. ایجاد سد باعث شده است که بارندگیهای منطقه در پشت سدها مانده و به دریاچه نرسد».

همچنین روزنامه حکومتی شهروند در ارتباط با خشک شدن دریاچه ارومیه با تأکید به خسارت ناشی از پروژه سدسازیهای رژیم طی سالیان اخیر این‌گونه اذعان می‌کند: «تا سال ۲۰۱۲بیش از 200سد روی رودخانه‌های حوضه آبریز دریاچه در مرحله آماده بهره‌برداری، یا پایان مراحل طراحی بودند».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00ccdebc-9d05-4078-a833-4e7744c62e9d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات