728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا: دولت ایران مملو از ریاکاران فاسد است از جمله خامنه ‌ای

توئیت وزارت خارجه آمریکا:  ریاکاران فاسددر حکومت ایران  از جمله خامنه ‌ای
توئیت وزارت خارجه آمریکا: ریاکاران فاسددر حکومت ایران از جمله خامنه ‌ای

وزارت‌خارجه آمریکا در پیامی توئیتری به‌ مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد به ثروت سران رژیم ایران و شخص خامنه‌ای و فساد در دستگاه حکومتی ایران اشاره کرد.

 

در توئیت وزارت‌خارجه آمریکا که یکشنبه ۱۸آذر منتشر شد، آمده است:

«امروز روز جهانی مبارزه با فساد است. با تأسف برای مردم ایران، حکومت آنها مملو از ریاکاران فاسد است. یکی از آنها خامنه‌ای است که یک صندوق سرمایه معاف از مالیات با میلیاردها دلار ثروت دارد.»

وزارت خارجه آمریکا در پیام خود نوشت: خامنه‌ای املاک اقلیت‌های دینی را می‌بلعد و بعد پول نقد را به سپاه پاسداران منتقل می‌کند.»

 

 

وزارت‌خارجه آمریکا در ادامه پیام خود به صادق محصولی اشاره کرده و نوشته است:

«در روز مبارزه با فساد، مردم ایران دلیل بسیاری برای دلسردی دارند. دولت ایران مملو از ریاکاران است. صادق محصولی را بشناسید. سردار میلیاردر[سپاه پاسداران]. بنوعی او راه‌کاری برای به‌دست آوردن قراردادهای سودآور و پول ساز ساختمانی و نفتی از تجارت‌های سپاه پاسداران داشته است. او در حال حاضر میلیاردها ثروت دارد.».

 

 

وزارت خارجه آمریکا همچنین از  آخوند مکارم  شیرازی بعنوان یکی  از  افراد فاسد و ریاکار دیگر با نام  "سلطان شکر" نام  برده است. و نوشت: او با پر کردن بازار با شکر وارداتی گران قیمت، ایرانی ها را از کار بیکار کرد و میلیون ها دلار سود کرد.

 

 

۹۵میلیارد دلار ثروت ستاد اجرایی خمینی تحت نظر خامنه‌ای

وزیر خارجه آمریکا در یک‌سال گذشته بارها به فساد گسترده سران رژیم آخوندی اشاره کرده است. بر اساس گزارش رویترز ستاد اجرایی موسوم به فرمان امام زیر نظر ولی‌فقیه ارتجاع علی خامنه‌ای است که ۹۵میلیارد دلار ثروت دارد.

وزارت‌خارجه آمریکا در ادامه پیام توئیتری خود درباره ثروت ولی‌فقیه ارتجاع علی خامنه‌ای نوشت: «خامنه‌ای املاک اقلیت‌های دینی را می‌بلعد و بعد پول نقد را به سپاه پاسداران منتقل می‌کند.»

 

نهم دسامبر از سوی سازمان ملل روز جهانی مبارزه با فساد اداری نامگذاری شده و در این روز از کشورهای جهان خواسته می‌شود که در این زمینه تلاش کنند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز شنبه ۱۷ آذر در آستانه روز بین‌المللی مبارزه با فساد، بر ضرورت همکاری در مبارزه با فساد در سطحی جهانی تأکید کرد. وی فساد را عاملی برای جرم و جنایت، حمایت از تروریسم، مانعی برای رشد اقتصادی و توسعه، و تضعیف حکومت قانون و دموکراسی توصیف کرده است.

پمپئو ماه گذشته نیز در پیامی در توئیتر خود در رابطه با صدماتی که رژیم آخوندی به مردم ایران زده است نوشت: آمریکا در کنار مردم ایران با آنها ابراز همبستگی می‌کند.

توئیت مایک پمپئو:

«ایالات متحده با ایستادن در کنار مردم ایران با آنها ابراز همبستگی می‌کند. مردم ایران پس از گذشت تقریباً ۴٠سال بیشترین صدمه را از سوء مدیریت و فساد اقتصادی خورده‌اند. برخلاف آنچه رژیم ایران می‌گوید، تحریمهای ما شامل فروش غذا، محصولات کشاورزی، دارو، و تجهیزات پزشکی نمی‌شود».

 

سال گذشته مجلس نمایندگان آمریکا طرح بررسی «دارایی سران رژیم ایران» را با اکثریت آرا تصویب کرد.

در آن هنگام، بروس پلیکوین تدوین کنندۀ طرح «شفافیت دارایی سران رژیم آخوندی ایران» به کمیته امور مالی مجلس نمایندگان گفت: «ما اطلاعاتی در دست داریم دال بر این‌که ۷۰تا ۸۰تن از رهبران سیاسی و نظامی رژیم ایران یک‌سوم اقتصاد ایران را کنترل می‌کنند. آنها ثروتهای هنگفتی جمع‌آوری کرده‌اند.»

نماینده مجلس نمایندگان گفته بود، رژیم ایران به یک امپراطوری تصرف اموال در ایران تبدیل شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff3b9b92-5a0e-48a6-a021-4c2845e24e8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات