728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا خواستار آزادی فوری کشتی توقیف شده با پرچم کره جنوبی شد

وزارت خارجه  آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

به‌دنبال توقیف یک نفتکش با پرچم کره جنوبی توسط رژیم آخوندی وزارت‌خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۵دیماه اقدام رژیم ایران را ادامه تلاش برای باج‌خواهی از جامعه جهانی دانست.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا به توقیف یک کشتی توسط رژیم ایران که با پرچم کره جنوبی در خلیج‌فارس تردد می‌کرد واکنش نشان داد و خواستار آزادی فوری آن شد. این سخنگو در بیانیه‌یی اظهار داشت: «رژیم ایران به‌عنوان بخشی از تلاش‌های آشکار آن برای اخاذی از جامعه بین‌المللی در راستای کاهش فشار تحریم‌ها، حقوق و آزادی تردد دریایی در خلیج‌فارس را تهدید می‌کند». او افزود:«با جمهوری کره‌جنوبی همصدا شده و از رژیم ایران می‌خواهیم که فوراً این کشتی را آزاد کند».

خبرگزاری رویترز در همین روز گزارش داد ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده در بحرین می‌گوید از وضعیت کشتی کره جنوبی توقیف شده توسط رژیم ایران، مطلع است و وضعیت را زیر نظر دارد. بنا بر این گزارش، کره جنوبی نیز ضمن تأیید خبر توقیف این کشتی حاوی مواد شیمیایی در آب‌های دریای عمان، خواستار رفع توقیف فوری آن شده است.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی به‌نقل وزارت دفاع این کشور صبح سه‌شنبه خبر داد که یک واحد از نیروهای دریایی ویژه مقابله با دزدان دریایی را به آب‌های تنگه هرمز اعزام کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3533f814-0b1e-47f9-b35a-88c8970cdbf6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات