728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا: تحریم حشدالشعبی پیامی به عراق و ایران است

دیوید شانکر
دیوید شانکر

معاون وزیر خارجه آمریکا جمعه شب ۱۵ آذر ۹۸ در رابطه با تحریم ۴تن از سران گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت رژیم ایران در عراق آنرا پیامی به دولت عراق و رژیم ایران دانست که متهم به‌قتل تظاهرکنندگان یا پرونده فساد هستند.

دیوید شانکر که با العربیه گفتگو می‌کرد با حمایت کشورش از تظاهرکنندگان عراقی گفت: ما همواره فهرست تحریم‌ها را مورد باز بینی قرار می‌دهیم.

وی هم‌چنین دخالت دولتش در عراق و لبنان را رد کرد و افزود: ما در امور داخلی عراق یا لبنان دخالت نمی‌کنیم و به هیچ‌ وجه درباره این‌که چه کسی در این کشورها در آینده نخست‌وزیر باشد، تصمیم‌گیری نمی‌کنیم.

 

در ادامه شانکر تأکید کرد که «قاسم سلیمانی ممنوعیت سفر اعمال شده از سوی شورای امنیت را نقض می‌کند».

وی درباره به آتش کشیدن کنسولگری رژیم ایران در نجف نظر دولتش را گفت: آتش‌زدن کنسولگریها را تأیید نمی‌کنیم، اما مردم عراق می‌دانند که چه کسی سبب مشکلی است که با آن مواجه هستند و به همین دلیل اقدام به آتش زدن کنسولگری کردند.

 

سایت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد ادارهٔ کنترل داراییهای خارجی، وابسته به سازمان خزانه‌داری آمریکا امروز ۳تن از سران گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت رژیم ایران در عراق را که به‌روی مردم بی‌گناه آتش گشوده و دهها شهروند را به‌قتل رسانده‌اند، در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

این لیست‌گذاری به‌خاطر دست‌داشتن در نقض جدی حقوق‌بشر در عراق شامل این افراد است: «لیث الخزعلی»، «قیس الخزعلی» و «حسین اللامی».

 

علاوه بر این، اداره کنترل داراییهای خارجی، تاجر و میلیونر عراقی، خمیس فرحان الخنجر العیساوی را نیز به‌جرم رشوه‌دادن به مقام‌های دولتی و دست داشتن در فساد از جیب مردم عراق، در لیست تحریم‌ها قرار داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83c96dac-d027-4007-bc57-60ba356f85a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات