728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا از عراق خواست با شبه‌نظامیان رژیم ایران مقابله کند

 جویی هود جانشین معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک
جویی هود جانشین معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک

در آستانه سفر نخست وزیر عراق به آمریکا به‌منظور رایزنیهای امنیتی، یک دیپلمات ارشد آمریکایی از دولت عراق خواست تا با شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در این کشور مقابله کرده و آنها را برای ترور و ناپدید کردن کنشگران حقوق‌بشر و جامعه مدنی عراقی مورد بازخواست قرار دهد.

خبرگزاری نشنال نیوز امارات، روز چهارشنبه ۲۳تیر نوشت، در جریان میزگردی درباره عراق که به میزبانی مؤسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن آمریکا برگزار شد، جویی هود جانشین معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، از مصطفی الکاظمی خواست در برخورد با شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران جدیت به خرج دهد. هود، یادآوری کرد هشام الهاشمی کارشناس عراقی در امور گروه‌های افراطی، و ایهاب الوزنی، فعال دموکراسی‌خواه عراقی، توسط گروه‌های نیابتی رژیم ایران ترور شده‌اند.
وی در ادامه تأکید کرد، هدف قرار دادن فعالان حقوق‌بشر و دموکراسی باید پایان یابد. ما باید این را ببینیم. ما دولت عراق را تشویق می‌کنیم تا با این شبه‌نظامیان مقابله کند، تا زمانی که ما بتوانیم آنها را به پیشگاه عدالت تحویل دهیم.


جویی هود هم‌چنین گفت، شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران باید خشونت علیه مردم عراق را متوقف کرده و حمله به نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور را خاتمه دهند.
لازم به توضیح است که الکاظمی نخست وزیر عراق قرار است اواخر ماه جاری به‌منظور انجام گفتگوهای استراتژیک که افزایش درگیریها میان آمریکا و شبه‌نظامیان رژیم ایران از محورهای مهم آن خواهد بود، به واشنگتن سفر کند (العربیه ۲۵تیر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/33363750-498f-4fbc-a7ce-1e643849fce9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات