728 x 90

وزارت‌خارجهٔ آمریکا: شباهتهای رژیم ایران و ونزوئلا

مادورو دیکتاتور ونزوئلا - ظریف ماله‌کش نظام
مادورو دیکتاتور ونزوئلا - ظریف ماله‌کش نظام

سفارت مجازی آمریکا در یک پیام توئیتری روز ۱۶آبان نوشت: «رژیم ظریف و رژیم مادورو شباهتهای بسیاری دارند: نقض حقوق‌بشر، استبداد، غارت ثروت مردم و گسترش نفوذ مخرب در سراسر جهان. معاملات آنها با یکدیگر، فقدان مشروعیت آنها را نشان می‌دهد. آیا آنها مشغول مقایسه بهترین روشها برای سرکوب مردم ایران و ونزوئلا و یا غارت ثروت آنها هستند؟
و این در حالی است که مردم ایران با بحرانی گرانی، بیکاری، افت تولید، رکود اقتصادی و به تبع آن فقر و فلاکت دست و پنجه نرم می‌کنند، اکنون شاهد هستیم که دیکتاتوری خامنه‌ای در حال سرمایه‌گذاری در ونزوئلا به‌ویژه در بخشهای نفت گاز، نظامی و یا خانه‌سازی این کشور، با هدف باز کردن جای پا در آمریکا لاتین می‌باشد.
در این رابطه باید به نقش ویژه سپاه پاسداران با زیرمجموعه‌ها و شرکت‌های پوششی آن اشاره نمود. ارسال محموله‌های نفتی و سوخت به این کشور بحرانی، ارسال تکنولوژی موشکی، آموزش نیروهای تحت‌امر دولت برای سرکوب معترضان، همکاریهای مالی و بانکی با هدف دور زدن تحریم‌ها و یا سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی مانند خانه و راه سازی و یا مواد غذایی از جمله آخرین اقدامات رژیم آخوندی در ونزوئلا می‌باشد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d5205390-7a36-4df9-b047-ff5ab1e6d49c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات