728 x 90

وزارت بهداشت عراق: واکسن فایزر اوایل ماه آینده وارد عراق می‌شود

واکسن فایزر
واکسن فایزر

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، ریاض الحلفی، مدیرکل بخش بهداشت عمومی در وزارت بهداشت این کشور شامگاه روز یکشنبه ۲۱دی اعلام کرد که واکسن مشترک شرکت‌های آمریکایی «فایزر» و آلمانی «بیون‌تک» علیه نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) در ابتدای ماه فوریه آینده یا اواسط آن در عراق در دسترس خواهد بود و وزارتخانه نیز طرحی برای آن از جمله در رابطه با سردخانه تدوین کرده است.

روزنامه حکومتی انتخاب ۲۲دی نوشت: الحلفی در گفتگو با واع ضمن اعلام این‌که عراق ظرف یک یا دو هفته قرارداد خرید واکسن ضد ویروس کرونا را با شرکت فایزر امضا می‌کند، تأکید کرد که آموزش کادر بهداشتی وزارت بهداشت این کشور در رابطه با واکسن نیز برعهده کارکنان شرکت مذکور خواهد بود.

این در حالی است که مدیرکل بخش بهداشت عمومی وزارت بهداشت عراق پیش از نیز از احتمال بالای امضا قرارداد با شرکت فایزر برای تحویل مقادیری از واکسن مشترک آن و شرکت بیون‌تک به کشورش طی سه ماهه دوم سال۲۰۲۱میلادی (فصل بهار سال۱۴۰۰) خبر داده و گفته بود که این وزارتخانه به‌صورت اولیه قرارداد خرید نزدیک به یک و نیم میلیون دوز از واکسن مذکور را به امضا خواهند رساند و بر اساس اولویت بندی از پیش تعیین شده نیز نخستین محموله دریافتی از واکسن را به فرآیند واکسیناسیون کادر درمان، سالمندان، افراد دارای بیماریهای مزمن و نیروهای امنیتی اختصاص خواهند داد.

«حسن التمیمی» ، وزیر بهداشت عراق نیز که سازمان ملی گزینش داروهای کشورش با استفاده اضطراری از واکسن مشترک فایزر و بیون‌تک موافقت کرده، ضمن اعلام این‌که به‌زودی به این واکسن ضد ویروس کرونا دست می‌یابند، تأکید کرده بود که قرارداد خرید واکسن مذکور، شامل تأمین تجهیزات ویژه آن نیز می‌شود.

میدل ایست نیوز ۲۲دی نوشت: وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که تیمی از شرکت فایزر برای آموزش کادرهای درمانی عراق درباره نحوه استفاده از آن به عراق خواهد آمد.

«ریاض الحلفی»، معاون بهداشت عمومی در وزارت بهداشت عراق، گفت که آموزش کادرهای درمانی درباره نحوه استفاده از واکسن کرونا برعهده تیمی از شرکت فایزر خواهد بود.

الحلفی افزود که قرارداد خرید این واکسن با تجهیز امکانات لازم برای نگهداری آن همراه است و تأمین این امکانات در قرارداد گنجانده شده است.

او گفت که وزارت بهداشت عراق ۱۴۰فریزر برای نگهداری این واکسن در بغداد و دیگر استانها دارد و در این باره با شرکت‌های جهانی قرارداد بسته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d2836a2-379a-46c1-b79b-94d464047aa9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات