728 x 90

وزارت بهداشت آلبانی: در ۲۴ساعت گذشته ۲۱مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شد

کرونا در آلبانی
کرونا در آلبانی

وزارت بهداشت آلبانی روز جمعه در خبرگزاری رسمی آلبانی -آتا ۲۹فروردین اعلام کرد در ۲۴ساعت گذشته ۲۱مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده و شش نفر از بیماران نیز بهبود یافته‌اند. در حال حاضر تعداد کل مبتلایان آلبانی ۵۳۹نفر و بهبود یافتگان ۲۸۳نفر است. تاکنون ۲۶نفر از بیماران جان‌ باخته‌اند.

 

وزیر بهداشت آلبانی در سایت بالکان وب ۲۹فروردین اعلام کرد احکام زندان سلاحی در مبارزه با کروناست چرا که می‌تواند مانع کسانی شود که قوانین قرنطینه را نقض می‌کنند و باعث انتشار مرگ می‌شوند. برای عبور از مرحله دوم ما باید تمام سلاحها را به کار بگیریم. اقدامات باید متناسب با آسیب‌ها باشد.

 

خبرگزاری رویترز ۲۸فروردین گزارش کرد آلبانی روز پنجشنبه قانون مجازات خود را اصلاح کرد و بدینوسیله کسانی که با نقض مقررات قرنطینه دیگران را مبتلا به ویروس کرونا می‌کنند محکوم به دو الی هشت سال زندان خواهند شد. ادی راما نخست‌وزیر آلبانی در اظهارات خود در پارلمان با حمایت از این اقدام گفت برای موفقیت در کاهش مقررات قرنطینه ما نیاز به این مجازاتها داریم. او افرادی که مقررات را نقض می‌کنند به کسانی که بمب با خود حمل می‌کنند تشبیه کرد و گفت در صورتیکه مقررات قرنطینه اجرا نمی‌شد در حدود ۲۸۰۰نفر تاکنون در آلبانی به‌دلیل شیوع کرونا جان‌ باخته بودند.

 

الیر متا رئیس‌جمهور آلبانی شورای امنیت ملی این کشور را با حضور نخست‌وزیر، رئیس مجلس و وزیران مربوطه و رهبر اپوزیسیون لولزیم باشا برگزار کرد تا عمده‌ترین موانع بر سر راه مبارزه با اپیدمی کرونا را بررسی کنند. (بالکان وب ۲۸فروردین)

 

ادی راما نخست‌وزیر آلبانی نمودار مقایسه منحنی ابتلا به کرونا را در سایت پانوراما ۲۸فروردین منتشر کرد و آن را با آمریکا، ایتالیا، بلژیک و اسپانیا مقایسه کرد. وی می‌نویسد:‌ همه کارشناسان در همه جای دنیا خواستار کاهش مراقبت نیستند و آلبانی از این طرح عقب‌نشینی نمی‌کند. اقتصاد در همه جای دنیا در فراز و نشیب است، اما مردگان برنمی گردند. ما تحت هیچ فشار ناشی از جهالت، بیهودگی و ابتذال کسانی که نمی‌خواهند جوهر این وضعیت را درک کنند و صحبت در مورد دیکتاتوری می‌کنند عقب‌نشینی نخواهیم کرد. ما به اجرای برنامه خود ادامه خواهیم داد و آن را طبق پویایی تحولات جبهه جنگ برای محافظت از جان (انسان ها) تطبیق خواهیم داد. »

 

وزیر انرژی و زیرساخت آلبانی شرایط بازگشت شهروندان آلبانی از سایر کشورها را در یورینیوز آلبانی ۲۸فروردین تشریح کرد. وی گفت:‌ «تنها راه، قرنطینه کردن خود در هتلهایی است که به قرنطینه تبدیل می‌شوند. فرد در قرنطینه نیاز به ۲۱یورو در روز دارد. وی تنها ۷یورو برای غذا پرداخت می‌کند، که هر کجا که می‌بود خرج می‌کرد. ۱۴یورو توسط دولت آلبانی پرداخت می‌شود، بنابراین قرنطینه از طرف دولت مجانی است.»

 

یوگنا تومینی متخصص مؤسسه بهداشت عمومی آلبانی در سایت پانورما ۲۸فروردین اعلام کرد:‌ "‌‌ویروس کرونا در طول تابستان و در پاییز با ما خواهد بود. البته اقدامات محدود کننده تا پایان ماه می‌کاهش می‌یابد. اما ممکن است باز هم به قرنطینه کامل برگردیم. وی افزود: ۵روز است که تعداد بیماران بهبود یافته از تعداد مبتلایان به کرونا فراتر رفته است

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c05c1be-d4a9-46fc-ae32-b0bbeed4ce84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات