728 x 90

وحشت مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی از عواقب ورشکستگی اقتصادی رژیم در فاجعه کرونا

تهران بعد از باز کردن کسب و کارها و ادارات
تهران بعد از باز کردن کسب و کارها و ادارات

روزنامه حکومتی آرمان روز ۲۶فروردین از قول ساداتیان سفیر سابق رژیم در انگلستان نوشت: باید بپذیریم مسأله افزایش فقر، پررنگ شدن انواع جرایم و هم‌چنین شکل‌گیری نارضایتی‌های اجتماعی سه چالشی است که در ماه‌های پیش‌رو می‌تواند در صورت عدم‌مدیریت صحیح بروز کند.

وی افزود: یقینا مسأله ورشکستگی عمومی برای اقتصاد کشور تنها منحصر به دولت نیست، بلکه آثار و عواقب آن برای تمام کشور و جامعه خواهد بود.

هر جرقه‌ای می‌تواند در نقش یک بزنگاه تاریخی، حادثه‌ساز شود

روزنامه حکومتی همدلی روز ۲۵فروردین وضعیت رژیم را در بحبوحه فاجعه کرونا در حالت «باخت – باخت» توصیف کرد. این روزنامه با اشاره به باز کردن کسب و کارها و ادارات نوشت: با آمدن مردم به خیابان‌ها ویروس کرونا مجدد قد علم می‌کند، خودش را نشان می‌دهد، تلفات می‌گیرد، بنابراین با افزایش تلفات، دولت مورد ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و این ارزیابی مجدد سبب اعتراض مردم می‌شود.

این منبع حکومتی افزود: بر اساس روند کنونی در بهار ۹۹ اعتراضات جدی و بسا دامن‌گستر می‌شود. هر جرقه‌ای می‌تواند در نقش یک بزنگاه تاریخی، حادثه‌ساز شود. پس کرونا هم از ظرفیت اعتراض‌آفرینی مردم برخوردار است.

 

روزنامه حکومتی جهان صنعت روز ۲۶فروردین در مورد علت تن ندادن رژیم به قرنطینه کامل نوشت: اگر قرنطینه کامل بخواهد انجام شود آن وقت در دوران پساکرونا با اقتصاد کاملاً ورشکسته مواجه خواهیم شد و این‌که دیگر دولت به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند کشور را اداره کند. در این صورت افراد فقیر بسیار زیادی هم خواهیم داشت. بیکاری و اعتراضات زیاد می‌شود و در نتیجه کشور از هم متلاشی می‌شود.

حسام الدین آشنا مشاور اطلاعاتی آخوند روحانی در توئیتر خود روز ۲۶فروردین، درباره قرنطینه با غیظ گفت: کسانی که شعار می‌دهند کشور را باید تعطیل کرد لابد نفسشان از جای گرم بلند می‌شود و خیالشان از درآمد خود و نزدیکانشان راحت است.

 

روزنامهٔ حکومتی شرق روز ۲۶فروردین از بی‌کار شدن ۶۰۰هزار تن از کارگران تنها طی سه هفته خبر داد و نوشت: بروز آنی آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا در ایران آهنگ شتاب تندتری نسبت به کشورهای دیگر داشته. در فاصله زمانی ۲۵اسفند۹۸تا نیمه دوم فروردین (۳هفته)، ۶۰۰هزار کارگر رسمی بی‌کار شده‌اند.

 

روزنامه حکومتی آرمان روز ۲۶فروردین نوشت: عضو سازمان معلمان (اعلام کرد): ۹۰درصد کارگران و معلمان در زمره جمعیت زیر خط فقر هستند. اغلب این افراد ناگزیرند در خانه نمانند و به ویروس کرونا مبتلا شوند. (از آن طرف) امنیت و سلامت آقازاده‌های ثروتمند به خطر نمی‌افتد.

سرکردگان نظام آخوندی که مردم و زحمتکشان را برای کار به قربانگاه کرونا فرستاده‌اند، خود نیر معترفند که شیوع کرونا در ایران به هیچ‌وجه تحت کنترل و مهارشده نیست.

 

روزنامه حکومتی آفتاب یزد روز ۲۶فروردین از قول نمکی، وزیر بهداشت رژیم نوشت: خیال نکنیم این ویروس چموش ما را رها می‌کند. ممکن است موج جدید این اپیدمی‌ را در پاییز و زمستان داشته باشیم و باید خودمان را برای روزهای به‌مراتب سخت‌تر آماده کنیم.

این روزنامه هم‌چنین نوشت که شورای عالی سازمان حکومتی نظام پزشکی اعلام کرد: روش آماری وزارت بهداشت با واقعیت میدانی فاصله قابل ‌توجهی دارد و اعتماد عمومی به آمار را خدشه‌دار کرده است.

حق شناس عضو شورای حکومتی شهر تهران نیز گفت:

در واقع می‌شود گفت که عدم شفافیت آمارها است آقای هاشمی. میزان مرگ و میری که حداقل ما خبر داریم در شهر تهران دارد اتفاق می‌افتد و در واقع آماری که وجود دارد اصلاً با عددهایی که دارد در سطح کلان بیان می‌شود نمی‌خواند.

 

روزنامه حکومتی ایسنا روز ۲۵فروردین از قول آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به این‌که بیش از ۸۰۰نفر در بیمارستانهای استان اصفهان بستری هستند، گفت: نزدیک به ۲۰۰نفر نیز از این آمار بدحال و در بخش ICU بستری هستند. آمارها نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان افزایش پیدا کرده است و نمی‌توانیم، بگوییم به روند نزولی رسیده‌ایم.

نجیمی تصریح کرد: نگران اوج گرفتن دوباره ابتلا به بیماری کرونا هستیم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aeb6dca8-529e-4c16-b2d8-614a11e9c4f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات