728 x 90

وحشت خامنه‌ای از قیامهای عراق و لبنان و موضع‌گیری سخنگوی مجاهدین

سخنگوی مجاهدین
سخنگوی مجاهدین

به‌دنبال بالا گرفتن قیامهای عراق و لبنان علیه فساد حکومتی و دست‌نشاندگان رژیم آخوندی، که در لبنان به استعفای کامل دولت برخلاف خواسته حزب‌الشیطان منجرشد، و در عراق به‌رغم جنایات بسیجیان ووحوش رژیم در کربلا، با شعارهای اخراج رژیم آخوندی، اوج می‌گیرد، ولی‌فقیه ارتجاع، ناگزیر به سکوت خود پایان داد.

خامنه‌ای وحشت‌زده از روند تحول اوضاع در لبنان و عراق، قیامهای مردم این کشورها را «آشوب» و «بدترین لطمه» و «برهم زدن امنیت» توصیف کرد و گفت وقتی این‌طور بشود هیچ کاری نمی‌شود کرد.

خلیفه ورشکستهٔ ارتجاع طبق معمول قیام، را به آمریکا و صهیونیسم نسبت داد که با پشتوانه‌ٔ پول عربستان سعودی انجام می‌شود.

نسبت به وضعیت انفجاری جامعه ایران و خطر قیامها، به مزدوران مسلح و سرکوبگر رژیم هشدار داد.

خامنه‌ای: بزرگترین لطمه‌ای که دشمنان می‌توانند به یک کشوری بزنند این است که امنیت آن کشور را سلب کنند کاری که امروز شما می‌بینید در بعضی از کشورهای منطقه ما دشمنان شروع کردند دارند انجام می‌دهند امنیت رو از مردم آن کشور می‌گیرند عامل این خباثت ها هم شناخته شده هستند.در دنیا قدرتهای استکباری امروز بیشتر از همه آمریکا صهیونیستهای اطلاعاتی غربی با پشتوانه پول بعضی از کشورهای مرتجع منطقه دارند آشوب به‌پامی کنند در کشورهای همسایه ما نزدیک ما و کشورهای منطقه امنیت رو از بین ببرند این بدترین دشمنی و خطرناکترین کینه ورزی علیه یک ملت است.

 

خامنه‌ای با همان الگوی مقابله با قیام در ایران، از مردم عراق و لبنان خواست به‌جای مطالبات سیاسی، مطالبات صنفی و اقتصادی را، آن هم فقط در چارچوب ساختارهای قانونی، پیگیری کنند و نگذارند که قیام و انقلاب ساختارها و نظم و نظام قانونی حاکمان را در هم بریزد.

خامنه‌ای:‌ من همین جا از فرصت استفاده کنم به دلسوزان این کشورها مثل عراق مثل لبنان که در گیر مشکلات هستند از همینجا بگویم اولویتشان علاج ناامنی است مردمشان هم باید بدانند که مطالباتی دارند مطالبات بحث هم هست اما این مطالبات به‌حق هم هست اما این مطالبات فقط در چارچوب ساختارهای قانونی! قابل تأمین است. دشمن می‌خواهد ساختارهای قانونی رو بهم بریزه وقتی در یک کشوری ساختارهای قانونی وجود نداشت خلأ به‌وجود آمد هیچ کار نمیشه کرد هیچ اقدام مثبتی نمی‌شود کرد برای کشور عزیز ما هم از این فکرها کرده بودند خوشبختانه ملت به موقع به میدان آمد و هوشیار بود و نیروهای مسلح هم حضور داشتند و خنثی شد.

 

خلیفه ارتجاع علاوه بر هوشیاری و آمادگی نیروهای مسلح، به بخشهای اطلاعاتی رژیم گفت باید دائم مراقب حرکات دشمن باشند و نباید چشم از حرکات دشمن برداشت. نباید این دشمن را حقیر و ناتوان شمرد.

خامنه‌ای: به دشمن اعتماد نباید کرد خوشبینی ساده‌لوحانه نباید وجود داشته باشد.

دوم این‌که از حرکات دشمن نباید چشم برداشت باید دائم مراقب حرکات دشمن بود یکی از بخشهای مهم نیروهای مسلح ما بخشهای اطلاعات و آگاهیهای اطلاعاتی است چشم از حرکات دشمن نباید برداشت باید همیشه مراقب برنامه‌ها و نقشه‌ها و حرکات دشمن بود.

سوم این‌که دشمن را حقیر و ناتوان نباید شمرد. دشمن نتوان به‌قول سعدی حقیر و بیچاره شمرد دشمن را با اندازه‌های خودش بشناسیم خودمان را آماده کنیم برای دفاع از خود در مقابل دشمن متجاوز.

نیروهای مسلح باید مراقب فتنه باشند و آرایش و آمادگیهای لازم را برای مقابله با فتنه داشته باشند

 

موضع‌گیری سخنگوی مجاهدین

سخنگوی مجاهدین درباره وحشت شکوه و شکایت خامنه‌ای از قیام خلقهای لبنان و عراق گفت:

قولنج «امنیت» فصل‌مشترک و کد شناخته شده شاه و شیخ در رویارویی با قیام خلقهای در زنجیر است. وقتی سر شیخ و شاه در مقابله با قیام خلق به سنگ می‌خورد:

اولاً- آنرا به آن سوی مرزها و استکبار جهانی و آمریکا و اسراییل و پول عربستان سعودی نسبت می‌دهد. آسمان را بیهوده به ریسمان می‌بافد تا اصالت و حقانیت قیام و انقلاب برای درهم کوبیدن و سرنگونی ساختار و نظم ننگین موجود را انکار کند.

ثانیاً-تلاش می‌کند برای تخطئه و خنثی کردن قیام کاکل و نوک تیز سیاسی آن یعنی ضرورت تغییر نظام را سلب کند و آنرا به خواستهای صرفاً صنفی و اقتصادی تنزل بدهد. مطالباتی که می‌توانند سالیان سال بدون خطر برای تمامیت رژیم ادامه و استمرار داشته باشد و به جایی هم نرسد. یا در صدقه دادن قطره‌ای حاکم به محکوم و ظالم به مظلوم خلاصه شود و محدود بماند.

اما زمان قیام و انقلاب هم‌چنانکه جوانان شورشی در عراق و لبنان می‌گویند فرا رسیده و عهد سیاستمداران اسقاطی و دست‌نشاندگان و مزدوران ارتجاع حاکم بر ایران به‌سر رسیده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2093dd94-4579-4d6d-8e87-3998ac597b63"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات