728 x 90

وحشت از حرکت جوانان برای براندازی

جوانان عراق، بغداد را به صحنه جنگ و رویارویی با دست‌نشاندگان حکومت آخوندی تبدیل کردند
جوانان عراق، بغداد را به صحنه جنگ و رویارویی با دست‌نشاندگان حکومت آخوندی تبدیل کردند

این روزها رسانه‌های حکومتی و به‌ویژه تریبونهایی که در تیول ولی‌فقیه ارتجاع است، رویکرد متناقض و دوگانه‌ای نسبت به قیام مردم عراق دارند. از یک‌سو تلویزیون رژیم در گزارشهای خود مدعی است که قیام مردم عراق فروکش کرده و خیابان‌ها آرام شده و مردم به‌صورت مسالمت‌آمیز خواسته‌های صنفی خود را مطرح می‌کنند و از سوی دیگر از سرایت آتش قیام به ایران ابراز وحشت می‌کنند.

روز دهم آبان تریبونهای جمعه‌بازار خامنه‌ای، صحنهٔ نمایش وحشت نظام از سرایت آتش قیام مردم عراق به دامن ولایت بود. در تهران آخوند موحدی کرمانی گفت: «اونچه که در روزهای اخیر شاهد بودیم و شنیدیم فقط اعتراض و مطالبه اصلاحات اقتصادی نبود دشمنان عراق هم بیکار ننشستند و از گوشه‌ای وارد شدند و در بعضی شهرها به‌خصوص در بصره و عماره به خشونت روی آوردند و جمع کثیری را کشته و عده بیشماری را مجروح نمودند حتی بعضی از متدینین را قطعه‌قطعه کرده و بعضی را در آتش سوزاندند. توجه کنیم که دشمن مترصد است ببیند یک فرصتی به‌دست می‌آید بر موج سوار میشه و این اوضاع را به‌وجود بیاورد».

آخوند موحدی کرمانی با دجالگری و بیان معکوس به نفرت مردم عراق به‌خصوص شهرهای شیعه‌نشین از رژیم اذعان کرد و گفت: «نکته‌ای که باید عرض کنم در اعتراضات عراق بعضی گروه‌های منحرف که ما اونها را شیعه انگلیسی می‌دانیم هم نفوذ کرده و به‌خصوص در کربلا بصره و عماره جنایاتی مرتکب شدند که مردم عراق باید صفوف خود را از آنان جدا کنند».

آخوند موحدی کرمانی با بیان این‌که «دقت کنید در اطراف ما ناامنی غوغا می‌کند» به کارگزارن رژیم نسبت به عواقب چپاولگریهای افسارگسیخته‌شان هشدار داد: «مسئولان محترم مراقب باشید از دشمن نباید ترسید ولی از فاصله طبقاتی باید ترسید».

سوز و گداز خامنه‌ای از به‌هم‌ریختن تعادل علیه نظام در شعارهای جمعه‌بازار تهران هم منعکس بود.

مجری نمایش جمعه تهران ۱۰آبان: «رهبر معظم انقلاب اسلامی به همین مناسبت خطاب به دلسوزان عراق و لبنان تأکید کردند اولویت اصلی علاج ناامنی‌ست و مردم این کشورها نیز متوجه باشند که دشمن به‌دنبال برهم‌زدن ساختار قانونی و ایجاد خلأ در این کشورهاست و تنها راه رسیدن مردم به مطالبات برحقی که دارند پیگیری آنها در چارچوب ساختارهای قانونی‌ست».

در جمعه‌بازار شهرری آخوند عبدالعلی ابراهیمی وحشت نظام را از جارو شدن از عراق و لبنان به‌صورت بارزتری بیان کرد و گفت: «نحوه هدایت ناامنیهای لبنان و عراق مانند فتنه ۸۸ است و همان‌طور که در فتنه ۸۸ رسانه‌های ضدنظام جمهوری اسلامی کشور را دچار ناامنی کردند در حال حاضر با ایجاد جو رسانه‌ای علیه نظام با عنوان دخالت جمهوری اسلامی در عراق و لبنان به‌راه انداخته‌اند».

وحشت از مجاهدین و سرنگونی بر سایر تریبونهای جمعه بازارهای خامنه‌ای سایه افکنده بود. در پیشوای ورامین آخوند روح‌الله باقری با ابراز وحشت از این‌که «‌اگر خدای نکرده به هر دلیلی از طریق مجاهدین شکست خوردیم حاکمیت و انقلاب را از ما می‌گیرند» گفت: «از نکات مهمی که در تجمعات عراق و لبنان شاهد بودیم یک خط مشترکی در شعارها بود سال ۸۸ مگر مجاهدین شعار نمی‌دادند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران ۳سال بعدش در سوریه هم شعار دادند نه لبنان نه ایران، در تجمعات امروزه لبنان شعار می‌دهند لا ایران لا سوریه امروزه در عراق نیز شعار می‌دهند اینها نمی‌خواهند کشورهای مقاومت در کنار و کمک هم و پشتیبان هم باشند... ایجاد فتنه‌های پی‌درپی دشمنان علیه نظام در منطقه فتنه‌های پی‌درپی که در کشور ما راه انداختند و جنگ ترکیبی که علیه ما راه انداختند جنگ نظامی نیابتی علیه ما و داعش را ایجاد کردند امروزه در عراق و لبنان فتنه‌های نیابتی راه انداختند آشوبها را به‌خاطر ما محور مقاومت راه می‌اندازند».

در جمعه‌بازار پلدختر هم آخوند محسن موسوی از جارو شدن نظام در اثر تحولات منطقه ابراز وحشت کرد و گفت: «اتفاقات امروز در عراق، لبنان و افغانستان بهانه دشمن برای لطمه زدن به نظام [است]... هدف دشمن در این اغتشاشات جمهوری اسلامی به‌عنوان محور مقاومت است که می‌خواهد آن را از میان بردارد». آخوند موسوی در ادامه به کارگزاران حکومتی هشدار داد: «دشمنان قسم‌خورده این خواب آشفته را به یقین برای جمهوری اسلامی دیده‌اند و هدف، نظام ماست که باید هوشیار باشیم».

در جمعه‌بازار بوشهر هم آخوند صفایی بوشهری تظاهرات در کشورهای عراق و لبنان را «پشت‌صحنه ایجاد آشوب و فتنه‌ها در لبنان و عراق» دانست و افزود: « در این آشوب قصد دارند جوانان و مردم کشورهای یادشده را برای براندازی نظام حرکت بدهند».

پریشان‌حالی نظام از قیام مردم عراق و لبنان در بسیاری از جمعه بازارهای روز دهم آبان در شهرهای مختلف انعکاس داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db0956ac-ae67-43b5-998d-d8ff586db9ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات