728 x 90

ایران – نمایش انتخابات – شماره ۴

در وحشت از تحریم سراسری خامنه‌ای شرکت در انتخابات را به‌نحو مضحکی وظیفه و حکم شرعی اعلام کرد

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

روحانی بایکوت انتخابات را باعث خوشحالی آمریکا و مشاورش باعث افزایش فعالیت‌های مجاهدین دانست

 

روز گذشته، خامنه‌ای، ولی‌فقیه ارتجاع، که از تحریم سراسری انتخابات وحشت‌زده است، شرکت در این نمایش را وظیفه شرعی و حکم شرعی توصیف کرد و گفت: «انتخابات یک جهاد عمومی است؛ مایه‌ تقویت کشور است؛ مایه‌ آبروی نظام است. حضور در انتخابات و شرکت در رأی دادن یک وظیفه شرعی است؛ حکم شرعی است. صرفاً یک وظیفه ملّی و انقلابی نیست... هر کس نظام را دوست دارد باید در انتخابات شرکت کند».

 

روحانی نیز امروز گفت: همه باید در انتخابات شرکت کنند  کسی نگوید «دوستهای من صلاحیتشان رد شده، من که هم حزبی‌های من صلاحیتشان تأیید نشده» و شرکت نکند... اگر ما می‌خواهیم بایستیم در مقابل آمریکا... باید بیاییم پای صندوق آراء... حضور ما آمریکا را ناراحت و عدم حضور ما آمریکا را خوشحال می‌کند.

 

حسام‌الدین آشنا مشاور روحانی نیز نوشت: «قهر با صندوق قهر با دولت یا شورای نگهبان نیست بلکه به‌معنای ”افزایش تحریم”، ”افزایش احتمال هجوم نظامی” و ”افزایش عملیات تخریبی مجاهدین” است».

کسادی بازار انتخابات به‌حدی است که باندهای رژیم علناً از تحریم ۸۵درصدی صحبت می‌کنند. جوانان شورشی در بسیاری از شهرها، پوسترهای تبلیغاتی کاندیداها را به آتش کشیده و برخی از ستادهای انتخاباتی کاندیداها را منهدم کرده‌اند و فراخوانهای تحریم در و دیوار شهرها را پر کرده است.


همزمان رژیم تلاش می‌کند با تقلبات گسترده میزان مشارکت را بالا نشان بدهد، در همین رابطه عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ارتجاع، به‌نحو مسخره‌ای مدعی شد: «در این انتخابات هم شاهد مشارکت ۵۰درصدی خواهیم بود». قبل از آن مصطفی میرسلیم از سرکردگان باند خامنه‌ای پیش‌بینی کرده بود که مشارکت ۷۰درصدی خواهد بود.

 

در عین‌حال، سردمداران رژیم به تقلبهای بزرگ اذعان می‌کنند. روحانی در ۷بهمن به تقلب هم در رأی دادن و هم در شمارش آراء اعتراف کرد و گفت: «آخر که می‌خواهند تجمیع کنند چه بساطی پیش می‌آید.. خیلی از انتخابات در تجمیع مشکل پیدا می‌کند». معاون اول وی اسحاق جهانگیری روز ۲۷بهمن به رأی دادن با «شناسنامه مردگان»، یا «شناسنامه جعلی» و چندین رأی با یک شناسنامه اعتراف کرد. تلویزیون دولتی در ۲۸بهمن از خرید و فروش رأی و مهندسی تعرفه‌ها و جابه‌جایی افراد با اتوبوس و... خبر داد. در نمایشهای انتخاباتی در مرحله تجمیع باندهای مختلف توافق می‌کنند میزان مشارکت را چندین بار افزایش دهند.

 

خامنه‌ای در هراس از قیام مردم و جوانان و فعالیت‌های کانون‌های شورشی، مسئولیت امنیت و حفاظت انتخابات را به بسیج و سپاه واگذار کرده و کلیه ارگانهای سرکوبگر را در آماده‌باش قرمز قرار داده است. ناظران صندوقهای افراد سپاه و بسیج هستند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰بهمن ۱۳۹۸(۱۹فوریه ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/33e5db59-60a3-4983-8747-824f59791241"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات