728 x 90

وحشت اعضای مجلس آخوندی از خشم و وضعیت انفجاری جامعه

مجلس آخوندی
مجلس آخوندی

روز سه‌شنبه ۱۴بهمن مجلس آخوندی صحنه بحران و جنگ‌وجدال شدیدی بر سر بودجه توخالی رژیم ورشکسته آخوندها و ترس هر دو باند حاکمیت از پیامدهای اجتماعی آن علیه تمامیت نظام بود. از یک‌سو مهره‌های باند غالب دولت و باند روحانی را متهم کردند که به دنبال آشوب در کشور است و می‌خواهد کشور را به‌هم بریزد. از سوی دیگر نوبخت نماینده دولت روحانی هشدار می‌داد که تغییرات مجلس در لایحه بودجه، جامعه را بهم می‌ریزد.

یک عضو مجلس ارتجاع هم با وحشت از تکرار قیام آبان ۹۸ گفت: از بودجه ۹۸ بحران بنزین درآمد، از بودجه ۹۹ بحران بورس درآمد، می‌خواهند از این بودجه بحران ارز درست کنند.

در میان و جنگ ‌و جدالها، مجلس رژیم کلیات بودجه سال۱۴۰۰ را به‌رغم اصرار و هشدار هاهی دولت روحانی رد کرد.

 

رد کلیات این لایحه در حالی صورت گرفت که روحانی با وجود دعوت قالیباف از او، در جلسه حضور نیافت و به نوبخت، معاونش را مجلس فرستاده بود اما حضور او به جدال در مجلس رژیم دامن زد. آخوند نیک‌بین گفت صحبت‌های نوبخت بنزینی بر آتش مجلس بود و همین امر باعث شد تا نمایندگان مصمم بر رد کلیات لایحه بودجه شوند.

 

آخوند نیک‌بین هم‌چنین گفت: دولت به‌دنبال آشوب در کشور است و به‌دنبال این است که کشور را بهم بریزد.

شدت تشنج در مجلس ارتجاع به حدی بود که بلندگوی نوبخت معاون روحانی قطع شد. پاسدار قالیباف هم در اعتراض نوبخت به قطع میکروفون گفت، فرصت ۲۰ دقیقه‌ای شما تمام شد و قطع میکروفن دست ما نیست!

 

قالیباف در این جلسه گفت که دولت تعامل مناسبی برای اصلاح بودجه نداشت.

در مقابل، ربیعی سخنگوی دولت روحانی در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: تغییرات زیاد شاکله بودجه را بهم ریخته بود و غنایی نیز به بودجه نبخشیده بودند (اما) دولت آماده است اصلاحات مورد نظر را بدون این‌که شاکله بودجه به هم بخورد دنبال کند.
معزی، رئیس ارتباطات دفتر آخوند روحانی از عدم حضور رئیس‌جمهور رژیم در جلسه مجلس ارتجاع دفاع کرد و گفت: دفاع از بودجه‌یی که دیگر نشانی از «لایحه» دولت ندارد و بیشتر «طرحی» است از سوی کمیسیون تلفیق، وجهی برای حضور روحانی باقی نگذاشته است.

 

قالیباف: طبق قانون رئیس محترم جمهور امروز باید در دفاع از لایحه حضور پیدا می‌کردند من هم از حدود ۱۰ روز قبل نامه کتبی نوشته‌ام دعوت را انجام داده‌ام ولی به‌هرحال اجابت نشده

 

موسوی لاریجانی – عضو مجلس ارتجاع:

الان نزدیک به ۹ ماه از مجلس یازدهم می‌گذرد و آقای رئیس‌جمهور حتی برای یک بار هم حاضر نشدند در صحن علنی.

 

اعضای مجلس ارتجاع در سخنان خود به نگرانی و ترس از تبعات انفجاری این بودجه در رابطه با قیام مردم اعتراف کردند.

کمال علی‌پور – عضو مجلس ارتجاع:

ما سال آینده باید تزریق آرامش در کشور داشته باشیم که مردم با آرامش پای صندوق های رأی بیایند چطور می‌شود شما دلار را بیایید ببینید صورت مسأله را نباید پاک کنیم ما داریم با پاک کردن صورت مسأله شرایطی فراهم می‌کنیم که سال آینده با مشکل تورم ۴۰۰برابری مگر میشه شما ۴۲۰۰تومان را بکنید ۱۷۵۰۰تومان یعنی در واقع چهار برابر افزایش بکنید بعد بگویید هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

 

آصفری – عضو مجلس ارتجاع:

ما امروز با مشکل و لشگر بیکاران مواجه هستیم تو هر خانه‌یی را نگاه می‌کنید چهار پنج تا جوان بیکار تحصیل کرده و غیره و ذالک هستش اگر ما اعتبار نگذاریم و مشکل اشتغال اینها را در همین بودجه ۹۹ حل نکنیم چه کار می‌توانیم بکنیم؟

 

کوچکی‌نژاد – عضو مجلس ارتجاع:

کسری بودجه بیش از ۴۰درصد ما کسری داریم. درآمدها را از کجا می‌خواهید به‌دست بیاورید؟ درآمدهای ناپایداری که اشاره می‌کنند به بعضی از رقمها و این درآمدها به هیچ‌وجه پایدار نیست. گران شدن بسیاری از فرآورده‌های نفتی تنش و جنگ روانی در بین مردم که ایجاد کردند آرامش را از بازار و مردم گرفتند.

 

ابوالفضل ترابی – عضو مجلس ارتجاع:

دوستان عزیزی که انتقاد دارید به این تصمیم کمیسیون تلفیق و ما هم حرف شما را قبول داریم ولی وضعیت سیاسی مملکت این گام بلندی که باید برویم به سمت عدالت باید برویم به سمت اساسی فعلاً مملکت ظرفیتش نیست از لحاظ سیاسی. در حال حاضر این ظرفیت بیش از این تو مملکت نیست که ما بخواهیم رد کنیم و کشور را و مملکت را و همه را درگیر کنیم.

دوستان دغدغه دارند از این‌که ارز ۴۲۰۰یی تبدیل میشه به ۱۷۵۰۰ و تورم‌زاست البته دولت یک جنگ روانی همین الآن شروع کرده من این را بهتان بگویم همین الآن دارد گرانی‌ها را می اندازد گردن مجلس.

 

علی بابایی – عضو مجلس ارتجاع:

امروز دیگر مردم دامنه تحمل شان به سر رسیده تورم دو درصد هم این مردم را غرق می‌کند و نباید مجلس انقلابی پای بودجه‌یی را مهر بزند که قطعاً تورم‌زا خواهد بود... .

 

ایزدخواه – عضو مجلس ارتجاع:

دوستان بعضاً حواستان باشد ما دچار این بحرانها نشویم اغتشاشات سال ۷۲ دقیقاً از افزایش ارز شروع شد ظرف چند ماه از ۲۵۰ به ۷۵۰ تومان رسید و تورم نزدیک به پنجاه درصد را به ملت تحمیل کرد ما از بودجه ۹۸ بحران بنزین درآمد از بودجه ۹۹ بحران بورس درآمد و می‌خواهند از این بودجه:

وقتی که این پالس داده بشود که ارز ۴۲۰۰ را ما کردیم مثلاً ۱۷ و نیم و چه و چه این پالس را شما شروع می‌کنید اما شما دست شما نیست خاتمه آن و جامعه جور دیگری رفتار خواهد کرد

در شرایطی هستیم که یک دولت ناکارآمد مسئولیت ناپذیر تکنوکرات در سرکار هست شما سیاست‌های پولی و مالی را وقتی می‌توانید اعمال بکنید که یک دولت مقتدر سرکار باشد نه یک دولت محتضر نه یک دولتی که هنوز بودجه تصویب نشده اعلام صریح کردند آقایون که ما اجرا نخواهیم کرد سر این یارانه‌های معیشتی دیدید که چه ناز و کرشمه‌ای درآوردن دولتی‌ها.

 

محمد رشیدی – عضو مجلس ارتجاع:

محمد رشیدی: بودجه‌یی که دولت فرستاده لایحه شما می‌گویید مشوش بوده ما به‌عنوان کمیسیون تلفیق تأیید می‌کنیم، شفافیت نداشته مخفی‌کاری داشته ما تأیید می‌کنیم،

 

خاندوزی – عضو مجلس ارتجاع:

خانه از پای بست ویران است هنوز. بدانید مهارت این دولت در تخریب نظام مالی کشور و بودجه آن قدر بوده است که سال گذشته هم در همین ایام مجلس قبل کلیات لایحه بودجه دولت را رد کرد حال چه باید کرد؟

برای ورشکسته کردن دولت و همزمان پمپاژ نارضایتی چه هنری بالاتر از این باید به خرج می‌داد دولت در نوشتن لایحه؟ این چاشنی انفجاری هزینه‌ها و البته تبصره ۱۴ که متأسفانه در مصوبه تلفیق این چاشنی انفجاری خنثی نشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f61923ea-3d0c-42ff-a730-6a5ae06ae097"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات