728 x 90

وحشت از «مردم» دشمن اصلی نظام - مروری بر روزنامه‌ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی امروز سه‌شنبه ۲۳فروردین، بیشترین عناوین اختصاص یافته است به دعواهای بین دولت رئیسی و مجلس آخوندی. که هر دو را ولی‌فقیه از صندوق نمایش انتخابات بیرون کشیده بود تا با ایجاد حاکمیت یکدست خطش را پیش ببرد. ولی الآن افتاده مشکلها. بر سر راهبردی‌ترین خطوط که خود خامنه‌ای باید تعیین‌تکلیف کند مجلس و دولت با هم سرشاخ شده‌اند. از جمله در مورد مذاکرات برجامی و طرح بستن اینترنت موسوم به صیانت. کار ضدونقیض‌گویی به جایی رسیده که برخی در مجلس می‌گویند جلسه رأی‌گیری روز ۲۲فروردین برای پس گرفتن طرح صیانت از کمیسیون ویژه، استمزاجی بوده و کمیسیون به کارش ادامه می‌دهد. برخی هم می‌گویند که خیر رأی‌گیری قطعی بوده و طرح به صحن مجلس می‌آید. جالب این جاست که مهره‌های شناخته شده خامنه‌ای در هر دو دسته دیده می‌شوند. در کنار این موضوع بحرانهای اجتماعی-اقتصادی و بن‌بست مذاکرات وین بیشترین مطالب را به خود اختصاص داده‌اند.

 

وحشت از «مردم» دشمن اصلی نظام

ابراز نگرانی از پیآمد شکاف طبقاتی خطرناک، تداوم گرانی و تورم، شیوع مجدد کرونا و احتمال پیک هفتم. مهم‌ترین مطالب هستند. در هرعرصه‌یی از مسائل اقتصادی اجتماعی خبر از یک شکست یا یک تهدید داده‌اند. «جامعه نحیف مدنی» عنوان مطلب روزنامه مستقل است که ضمن اشاره به نهادهای دست‌ساز حکومتی تحت عنوان نهادهای مردم محور نوشته است: «تلاش می‌شود با رویکردهای امنیتی و سیاسی به تشکل‌های شکل گرفته از طرف فعالان اجتماعی، ظرفیت مطالباتی این تشکل‌ها محدود شود. جامعه مدنی ایران برای تداوم حیات خود منبع تغذیه‌ای به جز جنبش اجتماعی ندارد».

«آمارهای خطرناک از شکاف طبقاتی و عدالت اجتماعی» عنوان مطلب فرهیختگان از باند خامنه‌ای است که ضمن اشاره به نهادهای غارتگر حاکمیتی که مبالغ هنگفتی را تحت عنوان یارانه برای مردم دریافت می‌کنند از جمله نوشته: «دهها دستگاه اجرایی از وزارت رفاه گرفته تا کمیته امداد، بهزیستی و هزاران هزار خیریه در این سیستم با هم‌پوشانی، فعالیت می‌کنند... اما هم‌چنان پای سیاست فقرزدایی در (نظام) لنگ است.

«نقطه هدف مرحله جدید جنگ ترکیبی غرب علیه (نظام)» عنوان مطلب روزنامه جوان وابسته به سپاه است که از ناتوانی نظام در مقابله با مردم و مقاومت آزادی ستان مردم در فضای مجازی سوزوگداز کرده که چرا نظام هنوز نتوانسته اینترنت را ببندد. در قسمتی از این مقاله نوشته است: «بازیگران معرکه جنگ هیبریدی دشمن در واقع همان مراکز سایبری (مجاهدین)، شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی اپوزیسیون و ظرفیت عظیم دنیای مجازی بوده است. دشمن با راهبرد جنگ ترکیبی «مرگ با هزاران زخم» سعی داشته و دارد در «لایه‌های اقتصادی، رسانه ای»، «عملیات اطلاعاتی با هدف خرابکاری و ایجاد نارضایتی» و «ضربه هدفمند بر (نظام)» نیز ایفای نقش کند».

 

روزگاری را تجربه خواهیم کرد که نیاکانمان در عهد مغول نکردند!

ستاره صبح زیر عنوان «ترمز احیای برجام توسط روسیه کشیده شده»، به بن‌بست نظام در مذاکرات وین و شکست شعارهای آخوند رئیسی اشاره کرده و نوشته است: «با وجود این‌که دولت بارها تأکید کرده اقتصاد کشور را به بیگانگان نخواهد سپرد اما روند صعودی قیمت دلار بعد از توقف مذاکرات حکایت دیگری را نمایان می‌کند. اقتصاد کشور از نرخ ارز تأثیر می‌گیرد و نرخ ارز در کشور وابسته به روابط خارجی علی‌الخصوص احیای برجام است».

«بگذاریم برجام بماند» عنوان مطلبی در شرق است که نوشته است «با وجود این‌که دولت بارها تأکید کرده اقتصاد کشور را به بیگانگان نخواهد سپرد اما روند صعودی قیمت دلار بعد از توقف مذاکرات حکایت دیگری را نمایان می‌کند. اقتصاد کشور از نرخ ارز تأثیر می‌گیرد و نرخ ارز در کشور وابسته به روابط خارجی علی‌الخصوص احیای برجام است».

«این فرصت اندک را دریابید» عنوان مطلبی در اعتماد به قلم زیدآبادی است که در مورد ضرورت هر چه زودتربستن قراردادبرجامی تأکید کرده و به نظام گوشزد کرده: «تمام نارضایتی‌های اجتماعی در قالبِ مطالبات اقتصادی جامعه متمرکز و فشار آن به‌طور مستقیم و یکجا متوجه دولت خواهد شد. دولت احتمالاً در برابر این فشارها کنترل خود را از دست خواهد داد یا با دستپاچگی، تصمیماتی خواهد گرفت که هر یک مغایر و متضاد دیگری خواهد بود». این کارشناس حکومتی از باند مغلوب با بیانی وحشت‌زده تهدید سرنگونی در یک قدمی نظام را به این صورت گوشزد کرده و نوشته: «احیای سریع برجام نقطه آغازین و نمادین دولت برای حرکت در جهت درست است. جز این شود، روزگاری را تجربه خواهیم کرد که نیاکان‌مان در عهد مغول هم تجربه نکردند!»

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e850b02b-1e14-4308-a80e-af48ca422ed1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات