728 x 90

وحشت از قیام، وضعیت سردرگم نظام آخوندی در سرکوب زنان!

مطالبات زنان ایران
مطالبات زنان ایران

بازتاب ضرب‌وشتم یک دختر در پارک طالقانی تهران به‌دست مأموران گشت ارشاد رژیم آن‌چنان مورد نفرت مردم قرار گرفته است، که رسانه‌ها و مهره‌هایی از رژیم نیز ناگزیر شده‌اند که به این بازتاب منفی اعتراف و در مواردی نیز خود را با مردم در این خشم و اعتراض هم‌سو نشان دهند. حتی این اقدام شنیع را تقبیح کرده و اعلام کردند مأمور گشت ارشاد خاطی بوده و توبیخ شده است و...

 عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور آخوند حسن روحانی، برخورد گشت زن‌ستیز ارشاد را «اقدامات معدود نیروها خارج از حوزه اختیارات و قانون» توصیف کرد! (سایت عصر ایران اول اردیبهشت ۹۷)

پاسدار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی نیز ناگزیر شد به صحنه بیاید و مدعی شود «اقدام گشت ارشاد مورد تایید» این نیروی سرکوبگر نیست.

منتظرالمهدی این وعده را داد که «به مأموران درباره کنترل هیجانات و افزایش سعه‌صدرشان در مقابله با بی‌اعتنایی و قانون‌گریزی برخی افراد در مناسبتهای اجتماعی تذکرات لازم داده می‌شود»!(خبرگزاری ایلنا ۳۰فروردین ۹۷)

نمایندگان زن مجلس ارتجاع نیز مجبور به موضعگیری شدند، آنها در اظهاراتشان نه تنها چنین اقدامات سرکوبگرانه‌‌یی را مفید فایده برای نظام و در جهت بازداشتن زنان از اعتراض موثر نمی‌دانند، بلکه عملکردهای گشت‌های این‌چنینی را نیز از زمان تاسیسشان زیر سؤال می‌برند.

پروانه سلحشوری در زمینه بی‌نتیجه بودن عملکرد ۱۳ساله گشت ارشاد می‌گوید: « الآن ۱۳سال است گشت ارشاد وجود دارد، اما چه جوابی توانستند بگیرند؟ چه حجاب بهتری در جامعه ایجاد شده است؟ آیا توانسته‌اند نتیجه‌یی دلخواه بگیرند، در این صورت آن را با سند و مدرک نشان دهند».

این نماینده مجلس ارتجاع  شعارهای توخالی آخوند روحانی را در زمینه به‌اصطلاح آزادی زیر سؤال می‌برد و می‌گوید: «آقای روحانی هم اگر می‌گوید "بگذاریم مردم زندگی کنند" در عمل نیز این اجازه را به مردم بدهند. پس آقای روحانی این حرف‌ها را برای چه کسی می‌زند؟ ای کاش اصلاً این حرف را نمی‌زد».

به‌گفته این نماینده مجلس ارتجاع نمایندگان مجلس، جمعی از نمایندگان  وزیر کشور را درباره برخوردهای سرکوبگرانه گشت ارشاد با زنان مورد سؤال قرار داده‌اند». (خبرگزاری ایلنا ۳اردیهشت ۹۷)

زهرا ساعی، دیگر نماینده مجلس آخوندی، با بیان این‌که «گشت ارشاد برای نسل جدید ما خوشایند نیست» به نفرت مردم نیز از اعمال وحشیانه‌ نیروی سرکوب رژیم نیز با این تعبیر که «افکار عمومی ملتهب است» اعتراف می‌کند و از تبعات این امر برای «آرامش و تأمین امنیت و نظم اجتماعی» که منظور تأمین امنیت نظام آخوندی است در وحشت است.(خبرگزاری ایلنا ۲اردیبهشت ۹۷)

و...

در مقابل این دسته از مهره‌های رژیم که در وحشت از وضعیت انفجاری جامعه خواستار توقف هر چند موقت سرکوب عریان مزدوران رژیم در کف خیابانها هستند تا بر آتش قیام بنزینی ریخته نشود، گروهی دیگر از مقامات و مهره‌های رژیم معتقدند کوچکترین عقب‌نشینی در این زمینه پیامدهای خطرناکی برای رژیم خواهد داشت و چنان‌چه حاکمیت  آخوندی در زمنیه سرکوب مردم و به‌ویژه سرکوب زنان کوتاه بیاید، هیمنه آن بیش‌از‌پیش درهم خواهد شکست و راه مردم برای اعتراض و قیام بیش‌از‌پیش هموار خواهد شد.

آخوند صادق لاریجانی به نیروی انتظامی توصیه می‌کند «نباید یک قدم هم عقب‌نشینی کند»، و علم‌الهدی می‌گوید «نیروی انتظامی باید در برابر گناه، عکس‌العمل نشان دهد» و...

رژیم در زمینه سرکوب مردم و سرکوب زنان در یک دوراهی بن‌بست قرار گرفته است که هر راهی را که انتخاب کند برای آن خطرناک است.

البته در گذشته هم این اختلاف‌نظر و سردرگمی در زمینه سرکوب وجود داشته است. یکی از نمودهای برجسته آن دعوای آخوند روحانی و باندش با باند خامنه‌ای است.

روحانی در وحشت از خیزش مردم به باند مقابل توصیه می‌کرد: «این‌قدر در زندگی مردم مداخله نکنیم، نمی‌توان به‌زور و شلاق مردم را به بهشت برد». (خبرگزاری ایسنا ۳خرداد ۹۳)

در پاسخ به او آخوند احمد علم‌الهدی گفت‌: «شلاق که سهل است با همه قدرت جلوی کسانی که مانع بهشت رفتن مردم شوند خواهیم ایستاد». (خبرگزاری ایرنا ۱۱خرداد ۹۳)

آخوند احمد خاتمی نیز در پاسخ به روحانی گفت: «می‌گویند بگذارید مردم به‌حال خودشان باشند و به‌زور به بهشت نبرید، چشم، امر به معروف و نهی از منکر را تعطیل می‌کنیم و به آقای دزد و دختر و پسر بدحجاب می‌گوییم بچه خوبی باش. آیا این دغدغه اجرای دین را داشتن است»؟(خبرگزای فارس ۶خرداد ۹۳)

این است وضعیت بن‌بست و سردرگمی نظام آخوندی در زمینه سرکوب مردم و زنان است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac98d87a-63a4-49b6-8b63-c2f49538aa82"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات