728 x 90

واکنش گزارشگران بدون مرز به ‌قتل غلامرضا منصوری

قتل غلامرضا منصوری در رومانی
قتل غلامرضا منصوری در رومانی

سازمان گزارشگران بدون مرز ۳۰خرداد طی بیانیه‌یی اعلام کرد، گزارشگران بدون مرز علیه غلامرضا منصوری دو شکایت به کشورهای آلمان و رومانی ارائه کرده بود، ولی وی بازداشت نشد تا محاکمه شود. با بازداشت او شاید از مرگش پیشگیری می‌شد.

دبیر اول گزارشگران بدون مرز گفت: مرگ ناگهانی (منصوری) قربانیان او را از برگزاری محاکمه و اجرای عدالت محروم کرد. این سازمان خواهان تحقیق جدی، فوری و شفاف در بارهٔ علل و چگونگی مرگ (منصوری) است.

علاوه بر سازمان گزارشگران بدون مرز، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران نیز خواستار پیگرد قضایی علیه او در رومانی «به دلیل اقدام‌هایش در تهدید آزادی و حقوق روزنامه‌نگاران» شده بود.

خبرگزاری حکومتی ایلنا به نقل از وکیل آخوند غلامرضا منصوری شنبه ۳۱ خرداد نوشت: «ما و خانوادهٔ منصوری کاملاً معتقدیم وی آدمی نبود که قصد خودکشی داشته باشد. موکلم حرفهای بسیاری برای گفتن داشت. دیروز نیز حدود ساعت ۱۱ ظهر با یکی از اعضای خانواده گفتگویی داشته و طبق آخرین گفتگو حال وی مناسب و مساعد بوده و مشکلی هم در این خصوص نداشته است».

وی افزود: «هتل دوربین داشته و جزئیات قابل پیگیری است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/adf3e60d-c70f-4c14-a9d1-4266491b6059"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات