728 x 90

واکنش وزارت‌خارجه آمریکا به سخنان آخوند رئیسی در مجمع عمومی: آنچه که ما به‌دنبال آن هستیم لفاظی کمتر و اقدامات بیشتر است

مجمع عمومی ملل متحد
مجمع عمومی ملل متحد

به دنبال سخنان ویدئویی آخوند جلادابراهیم رئیسی در مجمع عمومی و دجالبازیهایش در مورد مذاکرات اتمی و تحریم‌ها، یک مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا گفت: «بدیهی است که ما به صحبت‌های او توجه کردیم. ولی من فکر می‌کنم آنچه که ما به‌دنبال آن هستیم لفاظی کمتر و اقدامات بیشتر است».

این مقام آمریکایی که سخانش در سایت وزارت‌خارجه این کشور روز ۳۱شهریور منتشر شده است، افزود: وزیر خارجه آنتونی بلینکن بارها گفته است هر چند بازگشت متقابل به تعهدات برجام به نفع ماست و مانع دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی شود، اما این راه‌کار، نمی‌تواند به‌صورت نامحدود ادامه پیدا کند. فواید برجام با گذشت زمان، تضعیف می‌شود چرا که رژیم ایران به راه‌اندازی سانتریفوژها و انجام فعالیت‌هایی می‌پردازد که طبق برجام ممنوع شده است. (سایت وزارت‌خارجه آمریکا۳۱ شهریور)

هم‌چنین واشنگتن پست ضمن نقل پاسخ یک مقام وزارت‌خارجه آمریکا به حرفهای رئیسی نوشت: ابراهیم رئیسی در یک سخنرانی از پیش ضبط شده به مجمع عمومی در عصر روز سه‌شنبه گفت: گفتگوهایی را مفید تلقی می‌کند که نتیجه نهایی‌اش برداشته شدن تمامی تحریم‌های سرکوبگرانه باشد، اما وی نشانی نداد که گفتگوهای وین کی از سرگرفته خواهد شد؟

یک مقام وزارت‌خارجه آمریکا گفت، ”اگر آنها به این زودی‌ها به میز مذاکره بازنگردند، و یا بازگردند و لی مواضعی اتخاذ کنند که با مواد (موردتوافق) ناهمخوان باشد، آنگاه ما ناگزیر نتیجه خواهیم گرفت که آنها خواستار ادامهٔ برنامهٔ اتمی خود هستند“ (واشنگتن پست۳۱ شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46edf8aa-9e1b-4a5c-b7bc-bfe02863f9e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات