728 x 90

واکنش‌ها نسبت به طرح مجلس ارتجاع برای سانسور وسیع شبکه‌های اجتماعی

فضای مجازی
فضای مجازی

روز چهارشنبه ششم مرداد نمایندگان مجلس ارتجاع بعد از یک جلسه غیرعلنی، به کمیسیون مشترک ویژه اجازه دادند درباره اجرای آزمایشی طرح محدودسازی اینترنت تصمیم‌گیری کند.

۱۲۱ نماینده رای دادند که بر اساس اصل ۸۵ آیین‌نامه داخلی مجلس ارتجاع ، یک کمیسیون ویژه درباره اجرایی شدن طرح موسوم به «صیانت از حقوق کاربران در فضای‌ مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌ اجتماعی» تصمیم‌گیری کند و به این ترتیب، راه را برای محدودیت کامل اینترنت در رژیم آخوندی هموارتر کردند.

براساس اصل ۸۵ قانون اساسی اگرچه مجلس ارتجاع نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را واگذار کند اما در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را تفویض کرده و قانون برای مدتی که مجلس تعیین می‌کند به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.(سایت خانه ملت(رژیم) ۶ مرداد)

تصمیم نمایندگان مجلس اما واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است. در میان مسئولان رژیم آخوندی ، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رژیم ، در صفحه توئیتر خود با انتقاد از این طرح هشدار داد که «با ساطوری پیکر وطن را شقه شقه می‌کنیم».

 

حسام‌الدین آشنا، مشاور سابق آخوند روحانی، ، نیز گفته است که «بنزین ۹۸ حتی مصوبه سران سه قوه را هم داشت ولی این طرح حتی مصوبه مجلس را هم نخواهد داشت و با تفویض اختیار به یک کمیسیون تصویب می‌شود».

وزیر ارتباطات آخوند روحانی هشدار داده که اجرای طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی ضمن محدودسازی کاربران در دسترسی آزاد به اطلاعات، باعث کمرنگ شدن دولت در تصمیم‌گیری‌های فضای مجازی و همچنین حذف و بی‌اثر کردن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد شد.

گزارشگران بدون مرز این طرح را «برگرفته از روش سانسور در چین» با هدف «مسدودسازی کامل دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و اینترنت جهانی و تبعیض دیجیتال علیه حق دانستن مردم» دانسته است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7955fa5a-1d46-4045-a988-e43069fc1c0d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات