728 x 90

واکنش مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی نسبت به فوران خشم مردم در واکنش به ادعای دروغ روحانی

کرونا در ایران
کرونا در ایران

ادعای دروغ آخوند روحانی که از روز شنبه اوضاع در مورد کرونا به وضعیت عادی برمی‌گردد، حتی در باند خودش نیز با تمسخر مواجه شده و مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی نسبت به فوران خشم مردم در واکنش به این دروغها و پنهان‌کاریها هشدار می‌دهند.

گزارشی در این باره:

آخوند روحانی - تلویزیون رژیم - ۶ اسفند ۹۸: «از روز شنبه همه روالها به‌صورت عادی خواهد بود».

 

آخوند روحانی - تلویزیون رژیم ـ ۷ اسفند ۹۸:

«البته برای عبور از این مسأله ممکن است به یک، دو و یا سه هفته زمان نیاز داشته باشیم.

قرنطینه محله و شهر را نداریم . ویروس ترس و اضطراب و تردید و بی‌اعتمادی در میان مردم بدتر از آن ویروس است».

 

مدیر گروه بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اهواز: اطمینان کاذب به مردم در خصوص ویروس کرونا به مردم داده نشود. (ایرنا – ۶ اسفند ۹۸)

 

رفیعیتبار عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی بهشتی: امروز در شرایطی قرار داریم که شهرهای بزرگ را باید قرنطینه کنیم، در غیر این‌صورت شیوع این بیماری سونامی‌وار پیش می‌رود. نقش وزارت بهداشت در این شرایط تنها نصیحت و ارشاد نیست و با وضعیت رو به بحران جامعه این اقدامات قطره چکانی جوابگو نیست. تعارفات را کنار بگذاریم. (ایسنا -۷ اسفند ۹۸)

 

روزنامه حکومتی جهان صنعت - ۷ اسفند ۹۸: شیشه اعتماد مردم به دولت آسیب دیده است... اکنون که این مسأله کرونا پیش آمده باز هم بی‌اعتمادی مردم به مسئولان را به نمایش گذاشته.... بسیاری مسائل بوده که پنهان‌کاری شده و قطعاً روزی برملا خواهد شد. در آن روز احساسات مردم نیز سر باز خواهد کرد. خدا نکند که دولت مثل چوپان دروغگو شود.

 

روزنامه حکومتی آرمان -۷ اسفند ۹۸: نهادهای بین‌المللی نگران وضعیت مقابله با کرونا در کشور هستند. مرگ و میر ناشی از کرونا اکنون ایران را به دومین کشور از این نظر بدل کرده و بیماران زیادی از جمهوری اسلامی به دیگر کشورها سفر کرده‌اند.

خبرنگار فایننشال تایمز به ماجرای هواپیمای اوکراینی و حوادثی که در پی آن رخ داد (اشاره کرده است). او یکی از دلایل شیوع کرونا در ایران را بی‌اعتمادی مردم به مسئولان عنوان می‌کند.

 

عباس عبدی از مهره‌های باند مغلوب: «ناتوانی ساخت قدرت به‌دلیل» «شکاف درون ساختاری» و «فقدان نهاد رسانه‌یی مورد اعتماد مردم» و «شکاف عمیق میان حکومت و مردم است».

«هنگامی که قضیه بنزین رخ داد» «شکاف درون‌ساختاری به‌سرعت به جامعه منتقل» شد و «منشاء اعتراضات آبان ماه شد».

حالا مسأله‌یی در ابعاد کرونا پیش ‌آمده می‌بینیم «کوچک‌ترین (اقدامات دولت چین)» «در حد و اندازه‌های دولت و حکومت ما نیست».

ما خیلی قاطع امکان ورود یا وجود کرونا را رد می‌کنیم، در حالی که نه مرز معتبری داریم و نه نظام کنترلی پیشرفته.

گفتند این ویروس سیاسی است و برای کاهش مشارکت انتخابات است. گویی که مردم صف بسته بودند رأی دهند، یک عده آمدند و گفتند کرونا آمده فرار کنید! (اما) همه مردم می‌گفتند که حکومت قطعاً اطلاع داشته و برای انتخابات اطلاع‌رسانی نکرده است.(روزنامه اعتماد – ۷ اسفند ۹۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c699e077-23a5-400a-89df-6d6b1e326da8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات