728 x 90

واکنش مذبوحانه آخوند روحانی نسبت به محکومیت بین‌المللی اعدام روح‌الله زم

واکنش مذبوحانه آخوند روحانی نسبت به محکومیت بین المللی اعدام روح الله زم
واکنش مذبوحانه آخوند روحانی نسبت به محکومیت بین المللی اعدام روح الله زم

آخوند روحانی روز دوشنبه ۲۴آذر در مصاحبه مطبوعاتی در واکنش به محکومیت بین‌المللی اعدام روح‌الله زم گفت: «حساسیت اروپایی‌ها مداخله‌جویانه است».

وی در مورد کشته شدن فخری‌زاده نیز گفت: «هدف اصلی به جنگ کشیدن منطقه و ایجاد بی‌ثباتی در منطقه در روزهای پایانی دولت ترامپ بود انتقام فخری‌زاده در زمان مناسب خواهد بود».

آخوند روحانی هم‌چنین گفت: «اگر دولت بایدن به شرایط ۲۰۱۷ برگردد ما هم به تعهداتمان عمل می‌کنیم».

نشست مطبوعاتی آخوند روحانی (تلویزیون شبکه خبر):

آنچه که من گفتم دولت همه تلاش خودش را انجام می‌دهد که در اولین فرصت ممکن تحریم غلط و ظالمانه را از دوش مردم بردارد این یکی از وظایف مهم دولت هست. همین ساعت هم اگر امکانپذیر باشه من حتی به یک ساعت بعد موکول نخواهم کرد. یعنی دولت هر روزی که ۱+۴ یا ۱+۵ فرق نمی‌کند اگر به تمام تعهداتشان عمل بکنند، دولت بلافاصله به تمام تعهداتش عمل خواهد کرد و بنابراین همه آنچه که در توافق برجام مطرح شده دومرتبه از لحاظ اقتصادی از لحاظ فروش نفت از لحاظ سایر مواردی را که به ناروا و غلط در این مدت دولت ترامپ تحریم کرده برداشته خواهد شد.

اگر آمریکا برگردد و اشتباهات گذشته‌اش را جبران بکند و دولت آینده آقای بایدن برگردد به شرایط ۲۰۱۷ ما هم کاملاً به تعهدات‌مان بر می‌گردیم و مشکلی نخواهیم داشت.

ترور شهید فخری‌زاده کار آنهایی بود که می‌خواستند در روزهای پایانی حکومت منحوس ترامپ، منطقه را به جنگ بکشانند، این هدف اصلی آنها بوده است. هدف اصلی رژیم صهیونیستی از ترور شهید فخری‌زاده ایجاد یک بی‌ثباتی و جنگ در روزهای پایانی دولت ترامپ بود.

جمهوری اسلامی ایران به‌رغم این‌که شهید فخری‌زاده را یک دانشمند به‌نام می‌داند و برای خود حق قائل است که انتقام خونش را بگیرد و به موقع مناسب و در جای مناسب این انتقام را خواهد گرفت، منتها اجازه نخواهیم داد که زمان و مکان آن را دیگران برای ما تعیین کنند در عین‌حال ثبات منطقه برای ما بسیار حائز اهمیت است.

خبرگزاری فرانسه: کشورهای اروپایی بارها و به‌صورت مرتب در خصوص مجازات اعدام در ایران اعلام نارضایتی کردند و اقدام اخیر اعدام آقای روح‌الله زم باعث تنشهای بیشتر بین ۳کشور اروپایی و جمهوری اسلامی ایران شده است، تا جایی که موجبات لغو نشست بازرگانی بین این کشورها را در ایران رقم زد.

رئیس‌جمهور: در این کشور طبق مقررات حکم اعدام داریم. در قانون ما است و فرد اعدام می‌شود. چرا برای یک فرد این همه حساسیت به خرج می‌دهند، خودش معنای خوبی ندارد. معنای مداخله‌جویانه‌ای دارد. آنها می‌گویند این فرد، فردی بوده برای منافع ما کار می‌کرده وقتی اینجوری حساسیت به خرج می‌دهند یک هم‌چون چیزی استنباط می‌شود. این به نفع آنها و کسی نیست».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee6b6ab1-8a28-46ba-b2c5-40498f9be769"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات