728 x 90

واکنش سازمان بهداشت جهانی به حرفهای خامنه‌ای: واکسن را سیاسی نکنید

مایکل رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های سلامت سازمان بهداشت جهانی
مایکل رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های سلامت سازمان بهداشت جهانی

مایکل رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های سلامت سازمان بهداشت جهانی، در واکنش به حرفهای خامنه‌ای که روز گذشته گفت ورود واکسنهای کرونای آمریکا و انگلستان ممنوع است، روز جمعه ۲۰دی در یک نشست خبری گفت: این سازمان پیش‌تر بارها خواسته است «این ویروس سیاسی نشود».

به گزارش خبرگزاری فرانسه وی درباره واکسن کرونا در کنفرانس خبری ژنو نیز تأکید کرد: « خواهشا نگذارید این واکسن نیز سیاسی شود».

ولی فقیه ارتجاع روز جمعه ۱۹دی ورود «واکسن آمریکایی و انگلیسی» کرونا به ایران را ممنوع اعلام کرد و گفت به واکسن کرونای تولید فرانسه نیز اعتماد ندارد.

او اضافه کرد: «اگر آمریکا و کارخانه فایزر می‌توانند واکسن درست کنند، خودشان مصرف کنند که این همه کشته نداشته باشند».

این در حالی است که رژیم آخوندی در حال حاضر از سایر محصولات دارویی شرکت آمریکایی فایزر و همچنین محصولات دارویی انگلستان استفاده می‌کند.

آخوند روحانی روز شنبه ۲۰دی در جلسه ستاد حکومتی کرونا یک روز پس از اینکه خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع گفت «خرید واکسن از شرکت‌های انگلیسی و آمریکایی ممنوع است» در همدستی با ولی فقیه ارتجاع گفت: «شرکتهای خارجی می‌خواستند واکسن‌هایی را به ما بدهند که روی مردم ایران آزمایش شود، وزارت بهداشت مانع شد. مردم ما وسیلهٔ آزمایش برای شرکت‌های سازندهٔ واکسن قرار نخواهند گرفت. وی افزود: حتی اگر واکسن هم باشد و واکسیناسیون شروع شود، هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین دهد که تاثیر آن صددرصد باشد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e736520-3fa1-46fa-836f-1e124954719a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات