728 x 90

واکنش زبونانه ماهان ایر و تکذیب «انتقال قاسم سلیمانی و ۷تن بار ممنوعه به سوریه»

ماهان ایر
ماهان ایر

بعد از انتشار خاطره‌ای از یکی از خلبانان شرکت ماهان ایر مبنی بر «انتقال یک محموله ممنوعه ۷تنی با سردژخیم قاسم سلیمانی به دمشق» و «به تن کردن لباس خلبان هواپیمای ماهان در آسمان عراق از ترس دستگیری و لورفتن»، رژیم آخوندی به دست و پا افتاده و شرکت ماهان خاطره خلبان خودش را که «وب‌سایت هیات اطلاع‌رسانی رزمندگان اسلام» وابسته به سپاه پاسداران آن را منتشر کرده است، تکذیب کرد.

وبسایت هیات اطلاع‌رسانی رزمندگان اسلام

ماهان ایر روایت وب‌سایت «هیات اطلاع‌رسانی رزمندگان اسلام» را "داستانی وهم‌آلود زاییده ذهنی خلاق و داستان‌پرداز" خواند.

امیر اسداللهی، یکی از خلبانان خطوط هوایی ماهان ایر، در خاطراتش از سردژخیم قاسم سلیمانی نوشت که قاسم سلیمانی را به‌همراه ۷تن بار ممنوعه در خرداد ۹۲ به سوریه منتقل کرده است. انتقال «بار ممنوعه» به سوریه با هواپیمای مسافربری با ۲۰۰مسافر صورت می‌گرفته است.

این خلبان گفته است: «در آسمان بغداد مجبور به فرود در فرودگاه بغداد شدیم. در هنگام بازرسی هواپیما توسط آمریکایی‌ها و عراقی‌ها، قاسم سلیمانی لباس خلبان پرواز پوشید و در کابین خلبان مخفی شد».

امیر اسداللهی افزود، برای این‌که عراقی‌ها بار ممنوعه هواپیما را چک نکنند، به یکی از نیروهای عراقی بازرسی‌کننده دلار رشوه داده و او هم از بازرسی منصرف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان وزارت اطلاعات آخوندی

خاطرنشان می‌شود آمریکا از مدتها پیش ماهان ایر را به‌خاطر "حمایت از تروریسم" و انتقال و جابه‌جایی سلاح، اعضای سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در منطقه خاورمیانه در لیست تحریم‌ها قرار داده است. تاکنون چند کشور اروپایی نیز مجوز رفت و آمد هواپیماهای ماهان ایر به کشورهای خود را لغو کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d620deac-25f6-4dab-9745-00361dd7e5fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات