728 x 90

واکنش رژیم ایران به‌خاطر زندانی شدن دیپلمات تروریستش در بلژیک

اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم زندانی شد
اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم زندانی شد

 

حکومت آخوندی از قرار گرفتن دیپلمات تروریست خود در مقابل عدالت و شکست همه تلاشهایش برای ممانعت از استرداد وی به بلژیک توسط آلمان، به‌شدت هراساًن شده است.

پس از تفهیم اتهام و زندانی شدن اسدالله اسدی در بلژیک موجی از واکنشهای ترس‌آلود را در درون رژیم به‌دنبال داشته است.

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم در اظهاراتی که روز شنبه در رسانه‌های حکومتی منتشر شد گفته بود: اسدالله اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی در وین که در خاک آلمان دستگیر شد، در مرخصی بوده و مصونیت دیپلماتیک در آلمان ندارد؛ روز یکشنبه حرفش را عوض کرد و گفت اسدالله اسدی دارای مصونیت دیپلماتیک بوده است.

سخنگوی پریشان حال وزارت‌خارجه آخوند روحانی می‌خواهد آب رفته را به جوی برگرداند و این در حالیست که رسانه‌های حکومتی او را زیر ضرب گرفته و نوشته بودند: اظهارنظر نسنجیده و نادرست قاسمی و تأکید او بر«حضور دیپلمات ایرانی در مرخصی تفریحی» و «عدم مصونیت دیپلماتیک اسدی»، این پالس غلط را به طرف غربی داد که فرد مذکور مصونیت دیپلماتیک نداشته و کشور اروپایی می‌تواند هر اقدامی در خصوص اسدالله اسدی انجام دهد.

کیهان خامنه‌ای با سوزوگداز نوشت: استرداد دیپلمات یاد شده به بلژیک غیرقانونی و گستاخانه (است و) طبق قانون اخراج، بالاترین سطح برخورد دیپلماتیک نسبت به حضور، رفتار و عملکرد یک دارنده گذرنامه دیپلماتیک است.

این منبع افزود: مقامات دولت مدعی بودند که‌شان پاسپورت جمهوری اسلامی پایین آمده و دولت می‌خواهد این اعتبار را برگرداند! اما اکنون اکنون ۱۰۵روز از بازداشت غیرقانونی اسدالله اسدی دیپلمات ما توسط برخی کشورهای اروپایی سپری شده است و ضعف دولت باعث به دست گرفتن ابتکارعمل (توسط) رسانه‌های معاند شده تا با سوءاستفاده از خلأ اطلاعاتی موجود، حتی تصاویر مدنظر خود را منتشر کنند.

 

بیشتر بخوانید

لوموند – زندانی شدن دیپلمات رژیم ایران، تحولی جدید در تحقیقات سوءقصد خنثی شده علیه گردهمایی مجاهدین

دیپلماتی که متهم به دست‌داشتن در تلاش برای سوءقصد خنثی‌ شده در فرانسه علیه گروه مخالف (حکومت) تهران است، در بلژیک زندانی شد.

لوموند ۱۰اکتبر ۲۰۱۸: تحقیقات درباره سوءقصد خنثی‌ شده که قرار بود گردهمایی مجاهدین خلق را هدف قرار بدهد، روز چهارشنبه ۱۰اکتبر این بار در خاک بلژیک شاهد یک تحول جدید بود. دادستانی فدرال بلژیک در بیانیه‌یی اعلام کرد که دیپلمات (رژیم) ایران اسدالله اسدی که مظنون به دست‌داشتن در سازمان‌دهی این پروژهٔ سوءقصد است، بعد از استماع توسط قاضی تحقیق مسئول این پرونده در آنورس، «زندانی شد».

اسدالله اسدی قبل از این‌که در شروع ماه ژوئیه کمی بعد از به شکست کشانده‌ شدن پروژهٔ (سوءقصد) در آلمان بازداشت شود، در سفارت جمهوری اسلامی... در وین اتریش مستقر بود

یک زوج بلژیکی ایرانی‌الاصل در همان روز ۳۰ژوئن در منطقه بروکسل دستگیر شدند و یک مظنون چهارم که در فرانسه دستگیر و به قضاییه بلژیک تحویل داده شد.

لوموند اضافه می‌کند: ‌

... مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا طی بیانیه‌یی در واکنش به استرداد مظنون (مذکور) از آلمان به بلژیک...، اعلام کرد که «ابعاد این توطئه... یادآور آن است که (رژیم) ایران هم‌چنان حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان است».

در یک شرایط بین‌المللی دشوار برای (رژیم) ایران، این پرونده منجر به تنشهای دیپلماتیک بین پاریس و (حکومت) تهران شده است

روز سوم اکتبر، مقامهای فرانسوی وزارت اطلاعات (رژیم) ایران را متهم به طراحی این پروژه سوءقصد کردند، چیزی که (رژیم) ایران آن‌را تکذیب کرده است. آنها همچنین اقدام به مسدود کردن دارایی‌های دو تبعه (رژیم) ایران از جمله اسدی کردند که به‌گفته یک منبع دیپلماتیک فرانسوی، «با قطعیت به‌عنوان یک مأمور اطلاعاتی شناسایی شده است».

 

بلگا خبرگزاری بلژیک: دادستانی فدرال گفت، یک دیپلمات (رژیم) ایران که مظنون به نقش‌داشتن در پروژهٔ سوءقصد علیه گردهمایی اپوزیسیون ایران در فرانسه است، روز سه‌شنبه به بلژیک تحویل داده شد.

این فرد که در اتریش موضع دیپلماتیک داشت و اپوزیسیون ایران او را اسدالله اسدی ۴۶ساله شناسایی کرده است، جزو افراد مظنونی است که در آخر ژوئن و اوایل ژوئیه در آلمان، بلژیک و فرانسه دستگیر شدند و مظنون به آماده‌سازی یک حمله علیه گردهمایی اپوزیسیون رژیم ایران در سی‌ام ژوئن گذشته در نزدیکی پاریس هستند.

این افراد مظنون قصد داشته‌اند حمله‌یی را علیه گردهمایی سالانه مجاهدین خلق در ۳۰ژوئن در ویلپنت... انجام بدهند. اسدی دبیر سفارت در اتریش، عضو وزارت اطلاعات و امنیت (رژیم) ایران است و مسئولیت او نظارت و مقابله با گروه‌های اپوزیسیون در خارج کشور است.

گفته می‌شود، او از یک زوج ایرانی ساکن بلژیک خواسته است که سوءقصد با مواد منفجره علیه گردهمایی مجاهدین را انجام بدهند. در ماه ژوئن، او مواد منفجره را در لوکزامبورگ تحویل داده است.

اظهارات امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه درباره توطئه تروریستی علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس طرح بمب‌گذاری خنثی شده پاریس اروپا را نگران کرده است/ واشنگتن پست

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8514dbb-6f5b-4b58-8dce-79fe70bb46ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات